Cada valencià es gastarà 745 euros aquest Nadal, segons l'OCU

Una enquesta de l'OCU assegura que cada valencià desemborsa quasi 750 euros en despeses nadalenques, 10 euros més que l'any passat

Guardar

Una persona comprando en Navidad
Una persona comprando en Navidad

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat una enquesta durant el passat mes, sostinguda per uns 1.000 adults espanyols, on s'afirma que cada persona gastarà 745 euros en despesa nadalenca aquest 2023, deu euros més que en l'anterior Nadal. L'OCU revela que enguany s'incrementarà la despesa en sopars i menjars amb familiars, amics i companys de treball (150 euros en 2023, enfront dels 138 euros en 2022), i la despesa en viatges i vacances (112 euros enguany, enfront dels 101 del 2022). Es manté la despesa de loteria de Nadal (71 euros) i el dels regals (396 euros).

OCU
OCU

L'enquesta agrupa a població espanyola de 18 i 74 anys, preguntats pels plans nadalencs, la previsió de la despesa i com ho distribueixen. Amb els anys de la pandèmia passats, la societat afronta una nova època de festivitat plena. L'informe de l'OCU anticipa que el 86 % de les persones planegen reunir-se amb familiars o amics per Nadal mitjançant menjars o sopars; el 50 % ho farà amb els companys del treball; i el 36 % eixirà de festa.

OCU
OCU

La majoria de les persones assistiran a la Cavalcada de Reis, mercats ambulants nadalencs, il·luminació de cada ciutat i, sobretot, se n'aniran de viatge. Quasi el mateix nombre d'enquestats de l'any anterior compta amb un pressupost familiar. Malgrat això, el 21 % assegura que gastarà més diners que en 2022, enfront del 17 % que decideix reduir la despesa.

Referent a la distribució del desemborsament econòmic, l'informe reflecteix que més de la meitat dels diners anirà destinat als regals, seguit de celebracions, menjars, festes, viatges i loteria.

OCU
OCU

Les compres també suposen un mal de cap per als enquestats, ja que molts prefereixen fer-ho de forma online i, uns altres, combinant Internet amb el mètode tradicional. Les dades estableixen que més de la meitat (55 %) gasta més del que vol. El 35 % s'assega estressat en el procés de compra i el 30 % creu que rep regals de poca utilitat. Pese a això, solament una de cada quatre persones prefereix esperar a les rebaixes de gener, la resta utilitza el Nadal com la perfecta excusa per a gastar diners.

Destacats