L'Associació de Periodistes de la Província de València (APPV) continua apostant per la formació i la innovació professional amb un nou curs intensiu sobre Intel·ligència Artificial (IA), impartit per l'experta en esta matèria Mar Monsoriu i amb l'impuls de la Generalitat Valenciana.
La formació, que es desenvolupa durant les jornades del divendres i el dissabte, suposa un nou pas en el compromís de l'associació amb l'actualització de coneixements i la incorporació de les tecnologies més avançades a l'exercici del periodisme. Fa dos anys, l'APPV ja va ser pionera en l'organització del seu primer taller sobre Intel·ligència Artificial i ara amplia eixa iniciativa amb una formació més especialitzada.
L'objectiu principal del curs és explorar les possibilitats que oferix la Intel·ligència Artificial per a millorar i optimitzar el treball periodístic actual. Entre els continguts abordats destaca l'aprenentatge de tècniques per a elaborar prompts efectius, és a dir, formular instruccions i preguntes precises a ferramentes com ChatGPT per a potenciar les investigacions periodístiques.
Així mateix, les jornades inclouen l'anàlisi de dades i fonts d'informació mitjançant ferramentes d'IA, amb el propòsit d'agilitzar processos com la comparació de dades i l'anàlisi documental, sense perdre de vista la precisió i el rigor necessaris en el treball informatiu.
La Intel·ligència Artificial es presenta així com una ferramenta de suport per a desenvolupar investigacions més completes i rigoroses, optimitzar els temps de treball i millorar els processos d'elaboració de continguts periodístics, sempre prestant atenció a la fiabilitat de les fonts.
Amb esta iniciativa, l'APPV reafirma el seu compromís amb la formació contínua, la innovació i l'adaptació dels professionals de la comunicació als nous reptes tecnològics de la professió.


