L'AEMPS demana la retirada d'un medicament que es ven a farmàcies

Guardar

Una mostra del medicament 'Ectodol'
Una mostra del medicament 'Ectodol'

L'organisme dependent del Ministeri de Sanitat, l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) demana la retirada d'un medicament que s'embene en les farmàcies. El fabricant alemany Bitop AG ha alertat que se cesse l'ús d'aquest producte i es retiren del mercat determinats números de lot de la solució oftàlmica 'Ectodol', referència AAT18.

El motiu pel qual l'empresa avisa de la recomanable retirada del producte és que s'ha detectat en els lots afectats una disminució en la concentració d'ectoina, un derivat aminoàcid d'origen natural, fins a un 0,5 %. També ocorre això amb productes de degradació d'aquesta substància, que es distribueixen a Espanya a través de l'empresa Brill Pharma.

'Ectodol' és una solució oftàlmica per a reduir la inflamació de la conjuntiva, alleujar símptomes oculars com a ulls rojos, picor i ulls plorosos, i afavorir el procés de regeneració de la conjuntiva irritada i sensible.

L'empresa envia en aquests moments a través dels seus distribuïdors a Espanya una nota d'avís als professionals sanitaris i establiments de venda que disposen del producte afectat, per a informar del problema identificat i de les accions a seguir per la retirada del producte. Els lots afectats són: A841E, A841F, A841G, B841D, B841D, B841E, B841F, B841G I B841H.