El PSPV-PSOE ha proposat hui la creació d'un Pla Estratègic de Recuperació Cultural per a abordar "la crisi provocada per la DANA i donar resposta a problemes estructurals del sector" i ha assenyalat que "després d'un 2025 en el qual la ultradreta de la mà del PP ha ofegat a la cultura valenciana és urgent que se li donen respostes eficaces per a afrontar el seu futur". Així s'ha pronunciat este diumenge el portaveu adjunt del PSPV-PSOE en Les Corts, José Chulvi, qui ha assenyalat "la ineficàcia de Mazón i el conseller Rovira per a gestionar el sector cultural de la Comunitat Valenciana des d'on porten mesos reclamant-los mesures d'impacte per a garantir la seua supervivència".
En este sentit, el dirigent socialista ha afirmat que "la recuperació del nostre sector cultural no pot dependre únicament de l'ajuda del Govern d'Espanya i d'Europa, necessitem que el Consell es comprometa i articule un pla per a accelerar la tornada a la normalitat" i ha insistit que "es necessiten respostes urgents i eficaces". A més, ha recordat que la Generalitat "ha retardat l'aprovació de les ajudes extraordinàries per al sector cultural promeses inicialment per a mediats de desembre i que encara no han arribat", la qual cosa, ha apuntat, "ha provocat grans crítiques dins del sector des d'on assenyalen que la inacció de Mazón és devastadora".
Amb tot això, els socialistes valencians aposten, a més de per la creació d'un pla estratègic, per establir mecanismes de coordinació entre administracions per a assegurar que "els fons estatals i europeus arriben ràpidament al sector cultural valencià, amb una gestió transparent i eficaç", així com per la posada en marxa de subvencions per a reprogramar esdeveniments i festivals cancel·lats, cobrint els costos d'organització, promoció i altres despeses derivades de la recuperació d'activitats culturals.