El 58,2 % de l'electorat ja ha votat en les eleccions autonòmiques de la Comunitat Valenciana, un 1,32 % menys que en 2019

La Comunitat Valenciana se situa com la regió on més participació hi ha hagut en les eleccions municipals amb un 57,79 % fins a les 18 hores

Guardar

Una dona sosté un sobre i una papereta abans de votar
Una dona sosté un sobre i una papereta abans de votar

Queda menys d'una hora perquè els col·legis i locals electorals tanquen les seues portes i la participació en les eleccions autonòmiques ha arribat al 58,2 % fins a les 18 hores, la qual cosa suposa un descens del 1,32 % si es compara amb les dades registrades fins a la mateixa hora en la cita electoral de 2019. Així ho reflecteixen les últimes dades publicades pel Ministeri de l'Interior en referència als percentatges de participació fins a les 18 hores de la vesprada de hui diumenge.

No obstant això, en el cas de les eleccions municipals, la Comunitat Valenciana se situa al capdavant de les comunitats autonómas que celebren hui processos electorals, ja que registra unes dades de participació del 57,79 %, un 6,62 % més que fa quatre anys, en 2019, quan el percentatge a aquesta hora va ser del 51,17 %. Seguida de la valenciana es troben Castella-la Manxa (57,35 %), Cantàbria (57,28 %) i Extremadura (57,14 %) quant a majors dades de participació fins a aquesta hora. A nivell estatal, la participació en les eleccions municipals a les 18.00 hores se situa en el conjunt d'Espanya en el 51,46 %, la qual cosa suposa un augment de 1,53 respecte les de 2019.

Per províncies, València és l'única de les tres en la qual s'ha registrat una pujada de la participació en un 0,55 % amb un 60,03 % enfront del 59,48 % dels anteriors comicis autonòmics. Mentre que en la ciutat de València, segons l'últim informe d'Interior ja ha votat el 60,33 % de l'electorat, una xifra molt similar a la de l'any 2019.

Les primeres dades de participació s'han fet públics a les 14 hores i si comparem l'última xifra amb la registrada a primera hora de la vesprada s'observa que, en el cas de les autonòmiques, la participació s'ha incrementat en 14 punts; al seu torn, l'augment en els comicis municipals ha sigut també de 14 punts més.

 

 

Arxivat a:

Destacats