Mazón: "Posem en marxa el nou Pla per a la inclusió, respecte i visibilització del poble gitano en la Comunitat Valenciana 2025-2030"

Guardar

El president de la Generalitat, Carlos Mazón
El president de la Generalitat, Carlos Mazón

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que este mes de juny “el Consell aprovarà el nou Pla per a la inclusió, respecte i visibilització del poble gitano en la Comunitat Valenciana 2025-2030”.

Així, ha destacat que “hem coordinat tots els departaments de l’Administració valenciana per a afrontar de manera transversal els grans reptes als quals s’enfronten en àmbits com l’educació, la inserció laboral, la protecció de la salut i l’accés a la vivenda”.

“Una estratègia que naix del diàleg constant i sincer amb les entitats gitanes i que arreplega propostes contra l’abandó escolar, l’impuls al lideratge juvenil i promoció de la cultura romaní i campanyes contra la discriminació pel que respondrem les vostres necessitats reals” ha continuat Mazón.

El cap del Consell ha assenyalat que “podrem dur-lo a terme gràcies als pressupostos de la Generalitat d’enguany que faran possible que la Comunitat Valenciana siga una de les regions que més invertix en polítiques d’inclusió, visibilització i integració”.

En este sentit ha posat en relleu que “els comptes públics ens permeten posar en marxa els més de 12 milions d’euros d’inversió directa per a millorar la qualitat de vida dels nostres germans gitanos, en un esforç pressupostari sense precedents”.

Entre altres iniciatives, ha indicat que “reforcem el servici específic d’acompanyament educatiu de l’alumnat incrementant en 14 programes fins a arribar als 42, quasi triplicat els municipis en els quals s’oferixen passant de 8 a 22 localitats i atenent més del doble d’estudiants que fins ara, ja que augmentem de 600 alumnes a 1.470”.

Així mateix, Mazón ha apuntat que “per primera vegada s’han establit reserves per a l’alumnat gitano en tots els graus de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, complint així amb una de les demandes històriques plantejades per les entitats romanís que no havia sigut atesa fins ara”.

“Hem treballat juntament amb les cinc entitats públiques d’educació superior per a ajustar normatives i reglaments que aconseguisquen que esta iniciativa essencial que afavorix la integració i l’accés a l’ensenyança universitària siga una realitat” ha afirmat el president.

Igualment, ha assenyalat que “esta mesura s’unix a altres iniciatives com la jornada ‘Educació inclusiva i alumnat gitano’ celebrada este mes de maig que ha suposat una oportunitat per a la reflexió i el diàleg entre professorat i equips directius, entitats, institucions i l’alumnat universitari gitano que s’ha format en el sistema educatiu valencià”.

600 anys de la presència del poble gitano a Espanya

El president de la Generalitat ha assistit a l’acte de commemoració del 600 aniversari de l’arribada del poble gitano a Espanya acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, Susana Camarero.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha destacat que “esta celebració servix per a ressaltar els múltiples llaços socials i culturals del poble gitano i reconéixer i valorar els sis segles d’història compartida i, especialment, com la cultura i identitat dels romanís han contribuït en la construcció de la nostra identitat col·lectiva”.

Així mateix, ha reiterat el suport del Consell per a “eliminar estereotips i discriminació i que tot el molt i bo que aporteu brille encara més” i ha posat en relleu els “grans béns culturals i valors com el sentit de comunitat i de família o la cura i respecte als majors aportats pel poble gitano que ens enriquixen com a societat”.

Destacats