El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat el potencial del teixit econòmic valencià i ha reiterat el compromís de l'Executiu Autonòmic amb les empreses de la Comunitat Valenciana.
El cap del Consell ha assenyalat que “les administracions públiques tenim l'obligació inexcusable amb les empreses de crear un context propici al creixement i a la creació d'ocupació” i ha indicat que, des de l'Executiu valencià, “fem passos per a continuar consolidant una Generalitat més eficaç, àgil i eficient que no desincentive a qui porta una inversió que crea llocs de treball”.
Així, ha recordat que, en 2024, la Comunitat Valenciana es va situar com la tercera autonomia que més inversions estrangeres va rebre amb 1.105 milions d'euros, ja que, en només dos anys, “hem sigut capaços d'atreure projectes empresarials per valor de 10.000 milions d'euros que suposaran la creació d'aproximadament 40.000 ocupacions d'alta qualitat”.
De la mateixa manera, el nostre territori ha ascendit al grup de les autonomies més innovadores d'Espanya, millorant 7 posicions en el Rànquing Europeu d'Innovació i entrant per primera vegada en el grup de regions fortes superant altres territoris europeus com Lombardia o Renània del Nord – Westfàlia.
Carlos Mazón ha traslladat que “es tracta d'avançaments amb un significat especial per tractar-se d'assoliments aconseguits en el context tremendament complex en què ens trobem ara”, ja que les riuades, segons estima l'IVIE, van suposar l'eliminació del 20% dels actius públics i privats de la zona afectada.
Indicadors econòmics de rècord
El president ha posat en valor que, malgrat les circumstàncies, “hem demostrat que la nostra economia no sols ha resistit, sinó que ha crescut i ho continuarà fent” tal com demostren les dades publicades per l'AIREF que certifiquen que la Comunitat Valenciana va créixer un 2,9% en 2024 i en el segon trimestre de 2025, va augmentar un 3,1% interanual mentre que el conjunt d'Espanya es va quedar en un 2,8%. Així mateix, els principals analistes auguren un increment mitjà del 2,7% per al que queda d'any.
A més, ha destacat que “liderem el creixement interanual de creació de noves empreses en termes relatius amb un 0,9% fins a situar-nos en 154.998 inscrites en juliol de 2025”, la qual cosa significa que, en dos anys de legislatura, s'han creat 1.001 empreses noves en les tres províncies, un 0,7% més mentre que la mitjana nacional descendix en un -0,1%.
De la mateixa manera, la xifra d'autònoms s'acosta al seu rècord històric amb 383.540, un 4,5% més des de maig de 2023, triplicant el conjunt d'Espanya i es manté una tendència sostinguda de creació d'ocupació amb 2.426.744 persones treballant.
Per a Mazón estos indicadors reafirma el convenciment del Consell que les polítiques per a acabar amb l'infern fiscal i les mesures de simplificació administrativa funcionen per la qual cosa ha reiterat el compromís de la Generalitat per a continuar apostant per les rebaixes d'impostos, la reducció de la burocràcia i ser referència d'estabilitat institucional i de gestió.
“Volem continuar presentant l'administració de tots els valencians com una aliada de les empreses i emprenedors que generen prosperitat i ocupació i consolidar el canvi que vam iniciar fa més de dos anys” ha conclòs.
Nit de l'Economia Valenciana
El president de la Generalitat ha assistit a la Nit de l'Economia Valenciana organitzada per la Cambra de Comerç de València acompanyat per diferents membres del Consell, el president de la Diputació de València, Vicent Mompó i l'alcaldessa de València, María José Catalá.
En la seua intervenció ha agraït a l'entitat el seu “suport, col·laboració i mà estesa després de les riuades d'octubre” gràcies a la qual “dezenes d'empreses de tota Espanya van trobar les vostres portes obertes per a coordinar i encaminar tota la solidaritat que van bolcar en esta terra”.
Així mateix, ha destacat de les empreses guardonades l'exemple d'impuls, il·lusió i èxit que donen al conjunt de l'empresariat valencià.
Durant la gala, es va entregar el Premi a la Innovació en l'Empresa a Agricultors de la Vega – SAV, el Premi a l'Excel·lència Empresarial a Transportes A. Martín i el Premi a la Sostenibilitat Empresarial a Logospot.
Igualment, es va reconéixer amb el Premi Impuls a la Internacionalització a l'empresa Juan Motilla SL a més de la Distinció a la col·laboració empresarial entre la Xina i València a CSP Logitren.
El Reconeixement a la Trajectòria Empresarial es va atorgar a títol pòstum a Miguel Burdeos del qual Mazón ha posat en valor la seua “trajectòria i aportacions al nostre teixit empresarial”.