Mazón aposta per redoblar el control de la despesa i exigix al Govern central l'aprovació urgent del FLA per a la Comunitat

Guardar

Mazón durant la seva intervenció en la sessió de control en Les Corts.
Mazón durant la seva intervenció en la sessió de control en Les Corts.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat el control i racionalisació dels comptes públics com “un dels eixos prioritaris d'este Consell” i ha urgit l'aprovació de l'extra FLA (Fons de Liquiditat Autonòmica) i el cessament de l'“asfíxia financera” per part del Govern d'Espanya. 

Durant la sessió de control en Les Corts, el cap del Consell ha posat en valor una major recaptació i la reducció de 3.800 milions d'euros que va deixar l'anterior executiu valencià a 2.495 milions d'euros amb mesures com la rebaixa en la despesa política de l'administració autonòmica i la baixada d'impostos, “a pesar de ser la comunitat pitjor finançada d'Espanya”, ha remarcat.

El president ha ressaltat l'aposta del Consell per redoblar el control de la despesa “per a seguir impulsant les polítiques sanitàries, socials i educatives”, i per a posicionar a la Comunitat Valenciana “com l'autonomia que més desgravacions fiscals oferix a les rendes mitjanes i baixes”. 

En este sentit, Mazón ha recordat que “les deduccions fiscals per a les rendes de menys de 32.000 euros han permés un estalvi de 184 milions d'euros” als valencians, castellonencs i alacantins, al mateix temps que ha apuntat que l'anterior Govern valencià va eliminar l'impost de successions a les empreses de més de deu milions d'euros.

Mazón ha denunciat “l'asfíxia econòmica del Govern d'Espanya al poble valencià” i ha recordat la seua falta de suport per a la reconstrucció econòmica i social del nostre territori després de les riuades i el retard de l'extra FLA per primera vegada en 13 anys, així com la seua negació a activar un fons d'anivellació transitori i un nou sistema de finançament per a la Comunitat Valenciana.

Per tot això, ha assenyalat que si abans del pròxim 7 de juliol no es transferix l'extra FLA al Consell “seguirem avançant a atallar la despesa supèrflua perquè la nostra prioritat són els valencians”. 

El Botànic, un govern ineficaç i el més car de la Història

Durant la sessió de control, el president de la Generalitat ha reprotxat el disparament del dèficit de l'anterior Consell “fins als 3.847 milions” en el seu últim any de govern, i que s'incrementara el deute de la Generalitat “en un 42% en només dos anys”.

En este sentit, s'ha referit “als cinc milions d'euros a l'any que havien de pagar els valencians per a costejar la despesa política del Consell més car de la Història” i ha reprotxat la ineficàcia d'este Govern que “va construir i va entregar zero habitatges socials, va denegar el lloguer social a 1.400 persones, va deixar a quasi 10.400 sense la renda d'inserció i a altres 160.000 sense ajudes per a la calefacció”

Així mateix, ha recordat que la Dependència va augmentar en un 72%, es va deixar fora del programa de prevenció del càncer de mama a més de 167.000 dones i que 2 de cada 10 euros destinats a construir col·legis es dedicaren realment a eixe fi.

Mazón també ha assegurat que amb l'anterior equip de Govern de la Generalitat, “s'adjudicaren a dit 253.000 contractes per valor de 700 milions d'euros, és a dir, 160 al dia”, que 43 de les 48 entitats públiques de la Generalitat “presentaren irregularitats en els seus comptes” i es crearen 6 organismes públics fantasma.

De la mateixa manera, s'ha referit al fet que cada valencià “acabara pagant 2.637 euros en impostos enfront dels 1.926 euros que pagaven abans del Botànic” o al “foment del pancatalanisme separatista amb 20 milions d'euros”.

Mazón ha assenyalat que l'actual Consell “ha posat remei a tot este balafiament malgrat l'infrafinançament i “als intents del Govern d'Espanya de boicotejar tots els nostres intents d'alleujar l'infern fiscal als valencians”. 

Destacats