El vicepresident segon per a la Recuperació, Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha enlletgit al Govern central que recupere “tard i malament” només una part de la línia C-3 de Rodalia amb motiu del Gran Premi de Cheste, que se celebrarà entre el 14 i el 16 de novembre, oferint el servici “en unes condicions que deixen molt a desitjar” un any després de la dana.
Martínez Mus ha criticat que el Govern central celebre, més d'un any després de les riuades, "que vaja a oferir servicis per al Gran Premi amb una freqüència pitjor i amb franges horàries reduïdes”. En esta línia, ha confirmat que la proposta de l'Executiu de Pedro Sánchez es basa en unes freqüències de 40 minuts en lloc de 30 i sense cap possibilitat de servici nocturn.
“No es pot vendre com un èxit una reconstrucció ferroviària tardana, ja que únicament es recuperen dos parades i una desena seguixen sense estar operatives causant un fort greuge als veïns de Chiva, Buñol o Utiel”, ha remarcat Martínez Mus. Així mateix, ha recordat l'“èxit” de la reconstrucció de la Generalitat, que va recuperar totes les línies ferroviàries de Metrovalencia el juny passat. “El Consell ha demostrat que es podia fer amb més rapidesa, millorant les infraestructures davant futurs fenòmens climàtics extrems i garantint les condicions de seguretat”, ha recalcat.
El també conseller d'Infraestructures ha retret que hi haja franges d'alta demanda nocturnes que es deixaran sense cobrir per part de Renfe i ha destacat que la Generalitat “torna a estar del costat de la ciutadania per a donar servici als milers de persones que es queden sense alternatives”.
Reforç del servici d'autobús
El vicepresident ha assenyalat que a través de l'Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) s'ha programat un servici extra al qual ja es presta amb Metrobús per a connectar Cheste amb València. “A diferència del Govern, la Generalitat sí que prestarà servici nocturn amb dos llançadores que cobriran fins a les 4 del matí la connexió Cheste-València de manera directa”, ha confirmat.
Finalment, el vicepresident segon ha assegurat que amb estes mesures el Govern central mostra “el poc que els importen la Rodalia”, i ha destacat que esta línia seguix sense estar electrificada i té un llarg llistat d'inversions pendents. “Amb esta actuació, el Govern confirma que la Comunitat Valenciana i la reconstrucció no estan sent una prioritat”, ha sentenciat.