José Antonio Rovira afirma que el fons de nivelació transitori i la condonació del deute “són fonamentals” per a la Comunitat Valenciana

Guardar

El conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira
El conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira

El conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, ha afirmat que el fons d'anivellament transitori i la condonació del deute “són qüestions fonamentals per a la Comunitat Valenciana”, i ha insistit que “falta molta informació per conéixer” sobre el model de finançament autonòmic que planteja el Govern.

El conseller s'ha reunit este dimarts amb la comissió d'experts sobre finançament i posteriorment amb la comissió mixta Consell-Corts, un dia abans d'assistir al Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) convocat per a demà a Madrid.

“El Govern valencià, a més de voler saber més sobre la proposta del model de finançament, té dos qüestions que són fonamentals. Per un costat, el fons d'anivellament transitori, que ja va demanar el president Pérez Llorca a Pedro Sánchez, perquè la realitat és que la Comunitat Valenciana està infrafinançada. I per un altre, cal veure com solucionar el problema del deute”, ha assenyalat.

En eixe sentit, Rovira ha reiterat la necessitat d'aplicar el fons d'anivellament transitori en tant no hi haja model de finançament. Eixe fons ha recordat el conseller, està xifrat per la comissió d'experts aproximadament en 1.800 milions d'euros

“Quant al deute, la comissió d'experts la va xifrar aproximadament en 60.000 milions, i pràcticament més de 40.000 milions tenen com a causa l'infrafinançament històric de la Comunitat Valenciana aplicada des del model que es va aprovar en 2009 i va caducar en 2014. I volem també que el Govern ens aporte algun tipus de solució per a això”, ha explicat.

El conseller ha assenyalat que els ciutadans de la Comunitat Valenciana “han de tindre els mateixos drets que els d'altres comunitats autònomes”. “Eixa postura està clara, no permetrem ni un sol euro menys per als valencians”, ha afegit

Rovira ha assenyalat que els experts també han manifestat “que falten moltes dades per a poder fer estimacions concretes”. “Solament hi ha unes xifres globals, però ens falten moltes dades que esperem anar rebent per a poder fer estudis més concrets”, ha manifestat. Així mateix, ha afirmat que la proposta de finançament autonòmic del Govern “devia haver-se negociat des del principi amb totes les comunitats autònomes i no amb Junqueras”.

Destacats