La Generalitat impulsa un canvi en el calendari d'ajudes a la I+D+i per a millorar la planificació científica en la Comunitat Valenciana

Guardar

El conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira
El conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira

La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha impulsat un canvi clau en el calendari de convocatòries del Programa per a la Promoció de la Investigació Científica, el Desenrotllament Tecnològic i la Innovació (Orde Única d'I+D+i), amb importants avantatges per a la comunitat científica valenciana.

El director general de Ciència i Investigació, Rafa Sebastián, ha explicat que el nou model “introduïx una calendarització estructurada i estable de les ajudes, que permetrà als grups d'investigació planificar amb major anticipació i executar els seus projectes amb més garanties”.

El model anterior concentrava a l'octubre i novembre les 14 convocatòries del programa, mentre que la nova distribució serà en dos terminis diferenciats (juliol i novembre) que reduirà la sobrecàrrega administrativa i acurtarà els terminis de resolució.

“Entre les mesures més destacades figura l'anticipació de convocatòries com les estades internacionals, el programa Santiago Grisolía o l'organització de congressos. Estes ajudes, l'execució de les quals requerix una planificació prèvia, podran resoldre's abans i facilitar així la seua correcta implementació” ha afegit el director general de Ciència i Investigació.

A més, amb este canvi s'establix que les convocatòries per a grups emergents (GE), consolidats (AICO) i d'excel·lència (PROMETEO) inicien la seua execució l'1 de setembre de cada any, alineant-se així amb els calendaris acadèmics i científics internacionals.

La Generalitat pretén millorar així l'eficiència en l'avaluació i resolució d'ajudes; facilitar l'execució efectiva d'estades, contractes i congressos; evitar l'acumulació d'expedients en un únic període i potenciar la competitivitat i l'excel·lència del sistema valencià d'I+D+i.

“Esta reorganització suposa un pas molt important en la gestió de la política científica autonòmica i respon a una demanda històrica de les universitats i centres d'investigació de la Comunitat Valenciana. Considerem que este nou model de convocatòries marcarà un abans i un després en la planificació i execució de l'activitat investigadora”, ha finalitzat el director general.

Destacats