L'Entitat Metropolitana de Tractament de Residus (EMTRE), la responsable del tractament dels residus del contenidor gris, marró i la xarxa d'ecoparcs de l'àrea metropolitana de València, ha rebut un nou recurs de l'Ajuntament de Paterna en contra de "l'acord extraordinari d'aportacions" aprovat per l'Assemblea de l'EMTRE per a finançar el pagament de les sentències del Tribunal Suprem recaigudes per discrepàncies amb l'UTE Los Hornillos en les revisions de preus dels exercicis 2014 a 2019 que fixen el cànon definitiu d'explotació d'eixos exercicis i a més, obliga a l'EMTRE a retornar els imports que va ingressar en el seu moment per este concepte més els interessos corresponents.
"És el moment de mostrar solidaritat i d'adoptar una visió metropolitana que ens permeta construir, els 45 municipis junts, un futur comú, més sostenible i just. No és moment de fer política amb un servei essencial com és el tractament i eliminació de residus" ha explicat el president de l'EMTRE, Emilio José Belencoso. "Amb este recurs, Sagredo cerca que carreguem a la ciutadania de Paterna el cost d'unes sentències per discrepàncies amb el concessionari. És incoherent que l'Alcalde de Paterna diga, d'una banda, que defensa als seus ciutadans quan per un altre, requerix a l'EMTRE perquè estos costos extraordinaris d'exercicis tancats es paguen directament en la taxa TAMER que paguen els paterners i paterneres en el seu rebut de l'aigua.".
El mes passat, l'EMTRE va rebre les sentències del Tribunal Suprem en relació amb la revisió de preus del contracte subscrit amb l'UTE Los Hornillos corresponents als exercicis de 2014 a 2019 aprovats per l'administració anterior en 2021. En l'assemblea de juny, l'EMTRE va aprovar per majoria que els ajuntaments assumiren la partida extraordinària de més de 13 milions atés que era l'única manera de finançar el pagament d'estos en este exercici. "I els acords supramunicipals de la gran majoria, no haurien de veure's afectats pels interessos locals", ha manifestat Belencoso, "sobretot si té efectes econòmics com en este cas en el qual l'aportació de Paterna ascendix a 679.516,40€ que, mentre no siguen abonats per Paterna, han d'assumir-se per la resta dels municipis de l'AMV, mentre se li continua prestant el servei de tractament i eliminació de residus sense problemes".
"Mentre la resta dels ajuntaments estem assumint costos de circumstàncies sobrevingudes, l'Ajuntament de Paterna pretén que els repercutim en la ciutadania de la seua localitat", ha explicat el President de l'Entitat. "Si no comencem a treballar en conjunt totes les administracions per la governança metropolitana, és que no hem aprés res de la tragèdia que ens va assolar en la Dana", ha conclòs Belencoso.
Cal recordar que l'EMTRE continua tenint pendent de pagament les aportacions econòmiques aprovades en 2023 de dos municipis de l'AMV: Paterna, 651.000 euros i Burjassot, 157.000 euros. Deute que han assumit la resta dels municipis de l'AMV fins al moment.