El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha destacat durant la seua visita a l'Hospital General de València “la rellevància que tindrà la construcció d'un nou edifici de consultes externes en este hospital, ja que augmentarà la seua capacitat d'hospitalització amb aproximadament 100 llits més”.
Gómez ha realitzat un recorregut pels terrenys on s'alçarà el nou edifici, que tindrà una superfície total construïda de 8.950 m² i constarà d'una planta soterrani, una planta baixa i quatre altures. També es construirà una planta coberta on se situaran totes les instal·lacions de l'edifici.
Segons ha explicat el conseller, “anem avançant dia a dia en el nostre compromís d'adequar les infraestructures sanitàries i modernitzar-les per a oferir a la ciutadania els millors serveis assistencials dotats amb el millor equipament”.
De fet, “hui mateix el Consell ha autoritzat l'expedient de contractació, per la qual cosa en breu es publicarà la licitació per a iniciar com més prompte millor les obres de construcció d'estes noves instal·lacions amb l'objectiu que la població assignada al Departament de Salut València-Hospital General puga beneficiar-se com més prompte millor d'estes infraestructures”, ha puntualitzat.
El valor estimat del contracte ascendix a més de 25 milions d'euros i la previsió és iniciar les obres este mateix any perquè estiguen finalitzades en 2028, ja que compten amb un termini d'execució de 36 mesos.
130 espais assistencials destinats a les consultes
El nou edifici, que disposarà de 130 espais assistencials destinats a consultes externes, se situarà dins del recinte de l'hospital, al costat de l'edifici quirúrgic, amb el qual tindrà connexió directa. També comptarà amb accés propi des del carrer Esteban Pernet.
Segons ha manifestat el conseller, “la creació d'este edifici permetrà reagrupar totes les consultes externes en un mateix espai, de manera que el circuit assistencial serà més àgil i còmode per al pacient, ja que no necessitarà desplaçar-se a un altre pavelló per a ser atés o per a realitzar-se determinades proves”. Actualment, en l'Hospital General de València, les consultes estan organitzades en diversos pavellons, per la qual cosa compartixen circuits amb l'atenció hospitalària.
Amb este projecte s'aconseguirà que el centre tinga una major dotació de consultes i de consultes d'alta resolució, a més dels espais necessaris per a realitzar les tècniques que requerixen els pacients.
En agrupar totes les consultes en un edifici, es millorarà la logística, que tindrà major accessibilitat i funcionalitat, ja que comptarà amb un accés propi a l'àrea administrativa, al conjunt de consultes i a les tècniques mitjançant unes instal·lacions modernes.
Distribució per plantes
Les característiques constructives del nou edifici de consultes externes seran similars a les del bloc quirúrgic existent, al qual serà adjacent i amb el qual tindrà connexió directa.
El nombre de plantes projectades sobre rasant serà de cinc i comptarà també amb una planta soterrani. L'edifici tindrà tres patis interiors per a augmentar la il·luminació natural de totes les consultes i sales d'espera.
En este sentit, en la planta soterrani se situaran els vestidors de personal, sales de reunions i magatzems. La planta baixa tindrà l'accés principal de l'edifici i comptarà amb sales d'espera, consultes i sales de cures, lloc de control, zona d'administració, magatzems i sala de descans per al personal.
D'altra banda, les plantes 1, 2, 3 i 4 comptaran amb sales d'espera, consultes i sales de cures, lloc de control, zona d'administració, magatzems i sala de descans per al personal. Finalment, la planta 5 constituïx la coberta de l'edifici, que serà una planta tècnica per a les instal·lacions necessàries per al correcte funcionament de l'edifici.