La direcció de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA) ha anunciat que interposarà accions legals davant el jutjat a causa de la filtració d'un vídeo gravat en el Cecopi del dia de la dana, al considerar-lo una "sostracció".
L'ens ha avançat este dilluns, a través d'un comunicat, que, "seguint les indicacions dels seus serveis jurídics, està recollint tota la informació necessària per a dur a terme accions legals que presentarà en els jutjats per la sostracció del vídeo del Cecopi gravat per una càmera d'À Punt la vesprada del 29 d'octubre de 2024, dia de la dana".
La direcció de la cadena pública, expliquen, "pretén depurar responsabilitats pel que considera un fet molt greu tant per l'acció de sostreure esta informació com per filtrar-la posteriorment".
"Este fet --prosseguixen-- ha posat en qüestió la professionalitat dels treballadors d'À Punt i la credibilitat de la cadena en este assumpte".
El passat dimecres es van fer públiques per part de TVE unes imatges i àudio en el Cecopi del 29O gravades per la cadena autonòmica, en què l'exconsellera de Justícia i Interior Salomé Pradas, investigada en el procediment, donava indicacions per al missatge de l'ES-Alert: "Poseu-ho en el text, si us plau". A més, també preguntava al voltant de les 19 hores: "Algú té el telèfon de Miguel Polo --president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer--? A mi no m'apetix cridar-lo".
Després d'esta difusió, la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la catastròfica dana --que ha deixat 229 víctimes mortals a la província de València-- ha demanat a Radio Televisió Espanyola (RTVE) i a À Punt una còpia de la gravació.
La jutgessa justifica esta petició en què no consta en el procediment una documentació ni gravació o acta de la reunió del Cecopi del dia 29 d'octubre de 2024, malgrat que va ser requerida judicialment a la Conselleria d'Emergències.