El Consell impulsa la modernització dels servicis públics, reforça la sanitat i aposta pel coneixement i la digitalització

Guardar

El portaveu del Consell i conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina
El portaveu del Consell i conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina

El portaveu del Consell i conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha destacat, després de la reunió del Ple, que el conjunt d'acords aprovats este divendres “reflectixen un Consell centrat a facilitar la vida a la ciutadania, enfortir els servicis públics essencials i preparar la Comunitat Valenciana per als reptes de futur”.

Durant la seua intervenció, ha assenyalat que en l'àmbit sanitari "el Govern valencià dedica més de 1.000 milions d'euros addicionals respecte a l'últim any del Botànic, cosa que suposa una major qualitat assistencial i un augment de les plantilles de personal sanitari, xifrat en més de mil professionals". Amb tot açò, Barrachina ha assegurat que s'ha pogut reduir la llista d'espera de risc vital de 61 a 27 dies, "cosa que reflectix que la sanitat és la nostra prioritat".

Així mateix, el Ple del Consell ha autoritzat acords per 225 milions d'euros per al subministrament centralitzat de medicaments destinats al tractament de la hipertensió pulmonar i la fibrosi quística. “Garantim l'accés continuat a tractaments essencials per a malalties greus i poc freqüents, reforçant l'equitat i la qualitat del sistema públic de salut”, ha assenyalat Barrachina.

El Ple també ha aprovat la contractació de les obres de reforma integral i ampliació del centre de salut de Requena, amb una inversió superior als 12 milions d'euros. El portaveu ha destacat que esta actuació “permetrà modernitzar unes instal·lacions amb més de 50 anys, ampliar la capacitat del centre donat el creixement de la població sanitària de la zona, oferir millors espais tant per als pacients com per al personal sanitari”.

El Consell ha donat llum verda a la creació de l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de la Comunitat Valenciana, una nova institució científica que reforçarà la investigació, la divulgació i l'assessorament especialitzat en sanitat animal, salut pública i biodiversitat des de l'enfocament One Health. “És una aposta estratègica pel coneixement i pel paper clau de les ciències veterinàries en la protecció de la salut i del medi natural”, ha subratllat el portaveu, qui ha recordat que l'acadèmia no suposarà cost per a les arques públiques.

Transport públic més accessible

En matèria de mobilitat, el Ple ha autoritzat la pròrroga i modificació del conveni amb Renfe per a l'ús de la targeta Móbilis en els servicis de Rodalies de València, amb una aportació de 21 milions d'euros per part de l'Autoritat de Transport Metropolità de València. “Seguim avançant en la integració tarifària i en un transport públic més senzill i accessible per als usuaris”, ha indicat el portaveu.

Nomenaments

Miguel Barrachina també ha informat dels nous nomenaments aprovats. En concret, en la Vicepresidència Primera i Conselleria d'Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat, s'ha nomenat a Virginia Garrigues Francés com a directora general d'Ocupació i Formació de Labora. Per la seua part, en la Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència, el Ple ha aprovat el nomenament de Carlos Gil com a secretari autonòmic de Política Institucional i Cohesió Territorial.

Així mateix, en la Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, s'ha designat a Francisco Javier Zaragosí Castelló com a director general de Relacions Institucionals, Seguiment i Comunicació.
Finalment, en la Conselleria de Servicis Socials, Família i Infància, s'ha nomenat a Rosa Ferrando Abad com a secretària autonòmica del Sistema Sociosanitari.

Destacats