El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha apel·lat “al respecte i col·laboració institucional” per a accelerar la reconstrucció de la Comunitat Valenciana, durant la seua participació en el V Fòrum Econòmic Espanyol d'Alacant.
El cap de l'Executiu autonòmic ha destacat la necessitat de “buscar el major nivell de cooperació possible entre tots i posar el millor de nosaltres mateixos”, i ha insistit en el fet que el Consell “manté la porta oberta” en este sentit.
Al respecte, ha reiterat la importància d'activar una Comissió Mixta “que seguixen necessitant tots els afectats” per a abordar qüestions com la falta de vivendes “que deurien estar a la seua disposició i encara no s'han posat en marxa, la falta d'ajudes als més de 20 municipis que s'han quedat fora dels decrets del Govern” o la dificultat dels ajuntaments per a executar els 1.700 milions d'euros de l'Executiu central per a emprendre la rehabilitació d'infraestructures danyades, entre altres.
Així mateix, ha subratllat la capacitat de superació de la societat valenciana “que va decidir posar-se en marxa malgrat les dificultats d'inversió, finançament i liquiditat” per part de l'Executiu central.
En el seu discurs, el president ha mencionat el compromís del Consell per “mantindre el canvi iniciat en la regió en l'actual legislatura i seguir accelerant la recuperació”.
Mazón s'ha referit a l'activitat econòmica generada en la Comunitat Valenciana i ha posat com a exemple l'augment “històric” en el nombre d'autònoms, creació d'ocupació, afiliats a la seguretat social, “a pesar del càstig al qual se li està sotmetent a esta terra”.
El president ha defés la rellevància de la província d'Alacant en el conjunt d'Espanya, així com per a la recuperació de la Comunitat Valenciana i ha lamentat la falta d'inversions de l'Estat en la província en els últims anys.
Respecte d'això, ha posat en valor l'aposta del Consell per revertir esta situació i s'ha referit a la inversió de 100 milions d'euros en Estació Central, de la qual ha assegurat que serà “un referent europeu en l'àmbit de les infraestructures i la intermodalitat”. Igualment ha al·ludit a la futura Ciutat de la Justícia d'Alacant amb una inversió de 78 milions d'euros “que ja està en la recta final després de molts anys d'espera”, així com a les més de 222 vivendes socials que s'estan desenvolupant en el marc del Pla Viu”.
Afavorir l'economia per a impulsar la recuperació
El president ha defés el compromís del Consell per afavorir l'activitat econòmica per a continuar impulsant la recuperació de la Comunitat Valenciana, al mateix temps que ha remarcat l'aposta de la Generalitat per una fiscalitat “més justa i amb els recursos suficients” per a posar en marxa els servicis socials que es mereixen els ciutadans.
D'esta manera, ha ressaltat que “abaixar impostos a qui més ho necessita i per a reactivar l'economia funciona” i ha posat com a exemple la reducció del 25% de l'Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) i l'eliminació de la taxa turística.
Mazón ha incidit també en el pla d'acció del Consell per a canviar la insuficient oferta d'habitatge assequible i s'ha referit a altres iniciatives com la línia d'avals a joves per a la compra de la primera vivenda, la rebaixa d'impostos i al Pla Viu “que ens ha permés que ja estan en procés de licitació, adjudicació o en fase de construcció més de 4.000 vivendes en la Comunitat Valenciana”.
El president ha remarcat que el nostre territori “ha deixat arrere una etapa en què es qüestionava l’energia, l’agricultura, les infraestructures estratègiques o el turisme” per prejudicis ideològics, a més de ressaltar la defensa de l’aigua que necessita la província d’Alacant per part de l’actual Consell.
En l'àmbit de la simplificació administrativa, el cap de l'Executiu valencià ha enaltit la primera norma en este aspecte per a reduir la burocràcia i ha recordat que gràcies a la llei Simplifica “hui podem dir que més del 60% de les ajudes als damnificats de la dana posades en marxa per la Generalitat estan ja pagades”.
Finalment, el president ha valorat l'avanç de la reconstrucció de la Comunitat Valenciana i ha recordat que “pràcticament el 85% dels comerços o de l'hostaleria està reobrint”, cosa que ha considerat un exemple de la capacitat extraordinària de la societat valenciana de posar-se dempeus”.
Carlos Mazón apel·la “al respecte i col·laboració institucional” per a accelerar la reconstrucció de la Comunitat Valenciana
Comentaris
Guardar