Este divendres, les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent tornen a la pantalla d’À Punt en directe a partir de les 18:30 hores. La retransmissió començarà amb l’entrada cristiana i, després de l’Informatiu NTC Nit de les 21:30 hores, les desfilades continuaran en la televisió pública amb el torn de l’entrada mora.
La retransmissió de l’Entrada Cristiana d’Ontinyent estarà conduïda pel periodista Ferran Cano i comptarà amb el suport de les reporteres Berta Bàidez, Claudia Argent i Empar Oltra, a peu de carrer.
Este any, la capitania cristiana l’ostenta la comparsa dels Estudiants i el seu capità és Ricardo Enguix. A més, els càrrecs de l’ambaixador i del banderer del bàndol cristià formen part de la comparsa dels Almogàvers. El recorregut de les comparses transcorre pel creuament de l’avinguda de l’Almaig amb el carrer Violinista Matas, l’avinguda Daniel Gil, la glorieta dels Moros i Cristians i la plaça de la Concepció.
La segona part de la festa, l’Entrada Mora, continuarà a les 21:45 hores i es prolongarà fins a la matinada. Este any, la capitania mora l’ostenta la comparsa dels Moros Marinos i el seu capità és Juan Luis Galiana. A més, els càrrecs de l’ambaixador i del banderer del bàndol moro formen part de la comparsa dels Moros Espanyols. El recorregut de les comparses serà el mateix que l’anterior, des del creuament de l’avinguda de l’Almaig fins a la plaça de la Concepció.
Els Moros i Cristians d’Ontinyent compten amb el reconeixement oficial com a Festes d’Interés Turístic Internacional des de l’any 2025.

