Diversos espectacles gratuïts de circ inundaran de poesia visual València al juny. Tal com ha anunciat l'Ajuntament de València, torna el festival Contorsions 2024, una cita per a descobrir propostes que sorprendran a tots els públics en diversos espais de la ciutat.
La sèptima edició del Festival Internacional de Circ Contorsions se celebrarà del 13 al 16 de juny en quatre espais: Teatre El Musical (TEM), La Mutant, la plaça del Rosari del Cabanyal (enfront del TEM) i La Marina de València.
Cinc espectacles
Així, el festival estarà format per diversos espectacles, alguns d'ells gratuïts i altres de pagament, entre ells 'Cuirassa Oberta', 'Llenguatges' i 'Massa mare', en el TEM; i 'Zenit' i 'El Rámper' en l'Auditori La Mutant, als quals se sumaran els de places exteriors. Serà a partir del 4 de juny quan es puguen comprar les entrades d'estos i es descobrisca tota la programació per data i horari.
De moment, des de l'organització ja s'ha avançat que un dels espectacles de sala és 'Cuirassa Oberta', el primer espectacle de la companyia de Marilen Ribot Estelrich. Es tracta d'una obra de creació pròpia que naix de la necessitat personal de llançar-se a tractar temes íntims però universals, sempre des de la bellesa, utilitzant un llenguatge físic que harmonitza tècniques de circ i escriptura dramàtica. Les dramatúrgies visual i textual conviuen amb disciplines circenses com a equilibri sobre botelles de vidre, faquirisme, roda Cyr, prisma aeri i llançament de ganivets. Serà el dijous 13 de juny a les 21.00 hores en el TEM.

També en el teatre municipal del Cabanyal serà 'Llenguatges', de la companyia Impulsos. En este cas, al llarg de 75 minuts el públic descobrirà circ, teatre, moviment, música i poesia visual al servici d'una dramatúrgia quasi cinematogràfica, a través d'un personatge inquietant en el llindar de la bogeria.
A estos se suma 'Masa madre' de la companyia de circ contemporani Caí. Amb farina sobre l'escenari, les intèrprets evoquen un univers atemporal, allò que ens manté vius, en constant desenvolupament, des que naixem fins que morim. En una sala d'hospital, una cuina, en un parc, es juga al joc de doblegar la corda, masses de farina prenen tota classe de formes, es manipulen cabells amb trenes, cordes d'aeris ens evoquen cordons umbilicals i taules i tamborets es transformen en terrenys inestables de superació.
En la Mutant es posarà en escena 'Zenit' i 'El Rámper'. 'El Rámper' narra, a través de la història íntima del seu personatge, la dura repressió que van patir els autors, directors i intèrprets de la murga i el cor d'aquells anys des que es va produir el colp d'estat, al juliol de 1936, contra el govern de la República Espanyola i que va desembocar en la Guerra Civil. Tot això, amb una gran posada en escena que fusiona el circ satíric i la música.
Serà en els pròxims dies quan l'organització confirme els horaris i dates d'estos espectacles, així com els gratuïts que se celebraran als carrers de la capital del Túria en esta sèptima edició del festival.