La Comunitat Valenciana en alerta per la borrasca Harry. A partir d'este dilluns, dia 19 de gener de 2026, s'espera un episodi extrem de fortes pluges, nevades i ratxes molt fortes de vent que podran en escac el territori valencià. Tant és així, que la Conselleria d'Emergències i Interior, a través del Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat Valenciana (CCE), ha activat les següents alertes meteorològiques per a este dilluns:
- Alerta per nevades nivell taronja en l'interior nord de Castelló.
- Alerta per pluges nivell groc en el litoral nord de Castelló.
- Alerta per fenòmens costaners en la costa nord d'Alacant.
- A més, s'esperen pluges en la província de València.
Pluges intenses este dilluns i dimarts
D'acord amb l'AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) la borrasca Harry pot produir “danys en passejos marítims i zones litorals; caigudes de branques i arbres i d'elements arquitectònics vulnerables; així com crescudes fluvials i inundacions locals, especialment en zones baixes”.

Davant este escenari, la secretària autonòmica d'Emergències i Interior, Irene Rodríguez, ha recordat que “el Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial en base a la informació facilitada per l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) davant la possibilitat que es produïsca temporal marítim i fortes precipitacions durant els dies dilluns i dimarts”. Rodríguez ha informat que “tota esta informació s'ha remés als ajuntaments i als municipis perquè estiguen previnguts i es prenguen les mesures preventives necessàries, així com que s'estiga alerta davant possibles avisos o alertes que es puguen decretar”.
En concret, l'avís especial alertava de l'arribada d'un temporal marítim amb probables ratxes de vent molt fortes, precipitacions localment fortes o molt fortes, i molt persistents, així com nevades copioses en zones de muntanya, afectant la Comunitat Valenciana. Així com de la possibilitat que es produïsquen danys en passejos marítims i zones litorals, caigudes de branques o arbres o elements arquitectònics vulnerables. A més, les pluges podrien provocar crescudes i inundacions locals especialment en zones baixes.
Recomanacions per a ajuntaments
Finalment, s'ha destacat la importància del seguiment sobretot en aquells llits en els quals en estos moments s'estan duent a terme treballs de reparació i restauració dels danys ocasionats en la dana del 29 d'octubre de 2024,per la presència de persones i maquinària pesant que requeririen un prompte avís per a la seua evacuació.
Entre les recomanacions traslladades a dits organismes responsables destaca la d'evitar l'estacionament dels vehicles en les zones susceptibles d'inundar-se, com poden ser llits secs, riba de rius i barrancs. Encara que no hi haja precipitacions en eixe lloc, es poden donar avingudes súbdites i arrossegar vehicles i persones.

També s'aconsella senyalitzar i impedir el trànsit de vehicles en guals inundables i informar de la situació de risc en les zones d'acampada o altres esdeveniments que es desenvolupen en el seu terme municipal.
Per últim, es recorda la importància de repassar els consells de protecció civil dirigits a la població i que poden consultar-se en la web del 1·1·2, www.112cv.gva.es; en la xarxa X @GVA112 o a través de l'App GVA 112 Avisos (disponible en Google Play i App Store).