Alerta taronja per pluja i calamarsa en estes zones de València

Consulta l'evolució del temps en la Comunitat Valenciana del 8 al 10 de maig: pluges, tempestes i descens de temperatures

Guardar

Pluja i granís a València
Pluja i granís a València

La Conselleria d'Emergències i Interior, ha activat l'alerta taronja per pluges i tempestes a l'interior sud de València i l'alerta groga en la resta del territori autonòmic davant l'episodi d'inestabilitat atmosfèrica previst per a este dijous 8 de maig, segons ha informat l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Risc elevat a l'interior sud de València

La jornada del dijous es perfila com la més inestable de tota la setmana. L'AEMET ha advertit que, entre les 12.00 i les 21.59 hores, es podrien registrar tempestes localment fortes acompanyades de pedregue gran i precipitacions a l'interior sud de la província de València, motiu pel qual s'ha decretat el nivell d'alerta taronja.

Per part seua, la resta de la Comunitat Valenciana —incloent-hi zones del litoral de València, Alacant i Castelló— es troba en nivell groc, amb possibilitat de pluges intenses i calamarsa de menor grandària, a més d'aparell elèctric.

Entre les comarques més afectades per este episodi destaquen l'Alt Vinalopó, l'interior de la Plana i la Canal de Navarrés. Encara que les precipitacions començaran a l'interior, no es descarta que les tempestes s'estenguen cap a zones pròximes a la costa, especialment en punts del litoral de València i Alacant.

Divendres 9 i dissabte 10: continua la inestabilitat

Encara que el dijous serà el dia més crític, la inestabilitat es mantindrà durant el cap de setmana. El divendres 9 de maig persistiran els intervals nuvolosos i s'esperen ruixats ocasionals, especialment en el nord de la Comunitat Valenciana. D'altra banda, per al dissabte 10, el pronòstic indica cels parcialment coberts i possibilitat de precipitacions febles en zones de muntanya.

Recomanacions per a la ciutadania

Davant esta situació de risc meteorològic, el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha emés una sèrie de consells d'autoprotecció dirigits a la ciutadania:

  • Evitar desplaçaments innecessaris durant les hores de major risc.

  • En cas d'haver de conduir, mantindre una velocitat moderada i utilitzar preferentment vies principals.

  • No intentar mai creuar barrancs o zones amb acumulació d'aigua.

  • Si es troba conduint durant una tempesta de calamarsa, és recomanable detindre el vehicle en un lloc segur, apartar-se de la via principal i, si és possible, col·locar una peça o tela sobre el parabrisa per a protegir-se davant un eventual trencament del cristall.

  • Consultar permanentment els canals oficials d'informació, com el 112 Comunitat Valenciana, el Twitter d'AEMET, i els avisos en mitjans de comunicació.

Estes mesures són fonamentals per a reduir riscos i previndre accidents, ja que les carreteres poden arribar a convertir-se en autèntiques pistes esvaroses per l'acumulació d'aigua i calamarsa.

Destacats