AEMET activa una nova alerta groga per pluges a València

Esta és la previsió de l'oratge d'este divendres i del cap de setmana. Quines hores seran les més crítiques per la pluja? València s'enfronta a un nou episodi de granís

Guardar

Pluja en la finestreta d'un vehicle a València (imatge d'arxiu d'Europa Press)
Pluja en la finestreta d'un vehicle a València (imatge d'arxiu d'Europa Press)

L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat este divendres una nova alerta groga per pluges a València i altres territoris de la Comunitat Valenciana. Este dijous avançava esta reactivació que comença a les 14.00 hores i que posa en escac el cap de setmana per als i les banyistes que gaudixen dels últims banys de l'estiu o per als qui es bolquen en les seues festes patronals.

Avís groc este divendres

L'agència ha activat per a este divendres, 22 d'agost, un avís groc per pluges que poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes que poden anar acompanyades de granís. Este avís està actiu entre les 14.00 i les 22.00 hores a l'interior nord i sud, que és el que més pluja podria registrar, amb fins a 40 litres en alguns punts locals; i en el litoral nord i sud.

Està previst un predomini de cel poc nuvolós, tendint a intervals nuvolosos durant el matí en zones del litoral i la segona meitat del dia en la resta. A més es registraran ruixats en el litoral sud de València al matí, que a la vesprada seran probables en zones de l'interior, quan vindran acompanyats de tempesta, seran localment fortes i podrien aconseguir zones del litoral de forma més dispersa.

A nivell de Comunitat Valenciana, les temperatures mínimes es mantindran sense canvis i les màximes registraran pocs canvis a Alacant i baixaran en la resta. El vent bufarà fluix del nord-oest en el terç nord al matí, i intervals de nord-est fluix ocasionalment moderat en el litoral central; i la segona meitat del dia tendirà en general a vent fluix de components est i sud.

Lluvia en un municipio valenciano
Pluja en un municipi valencià

Quin oratge preveu AEMET este cap de setmana?

Quant a este cap de setmana, el dissabte sembla que canviarà la situació. Es preveuen intervals nuvolosos, amb nuvolositat d'evolució diürna a l'interior a la vesprada. Això , de nou, s'esperen ruixats ocasionalment acompanyats de tempesta a l'interior nord a la vesprada, sense descartar que siguen localment forts, a partir de les 15.00 hores. Temperatures mínimes en lleuger descens o sense canvis i màximes amb pocs canvis, rondant els 30 °C.

Respecte al diumenge, AEMET no preveu pluges. S'espera cel nuvolós en general en tota la província de València i un augment de les temperatures màximes, amb fins a 36 °C en els termòmetres d'Ontinyent, i sense canvis notables en les mínimes.

Les primeres prediccions dels pròxims dies assenyalen que no caldrà guardar els paraigües a València, ja que el dilluns tornaria a ploure ja des de la nit del diumenge i disminuirien de manera lleugera les temperatures màximes. Pots conéixer tota l'evolució de l'oratge en el web i xarxes socials de València Extra, el teu diari de proximitat.

Destacats