Mercadona preveu comprar 7.500 tones de caqui cultivat en Valéncia en 2025

Guardar

Secció Fruita i Verdura del Mercadona situat a Massamagrell
Secció Fruita i Verdura del Mercadona situat a Massamagrell

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda en línia, preveu comprar 7.500 tones de caqui cultivat en València en 2025. L'empresa, en la seua aposta per oferir productes de proximitat, treballa en el proveïdor Anecoop, qui subministra este fruit a través de la Cooperativa Nostra Senyora de l'Oreto de l'Alcúdia, la Cooperativa RIBERCAMP de Carlet i la Cooperativa COALMAR de Llombai.

La campanya valenciana va de mitjans d'octubre a principis de gener. Durant este període, els clients de qualsevol punt d'Espanya i Portugal podran adquirir caquis procedents de camps valencians. El caqui Persimon compta amb la denominació d'origen Ribera del Xúquer.

Textura ferma i polpa cruixent

El caqui destaca pel seu color i aspecte visual atractiu, per la seua textura ferma i polpa cruixent, dolça i sucosa, el que el diferencia del caqui madur o bla tradicional. Tot això amb una baixa aportació calòrica i sense grasses, el que el convertix en un capritx saludable i natural.

Compromesos amb els productes d'origen nacional

En 2024, les compres de Mercadona en Espanya van alcançar un valor de 29.000 milions d'euros. A més, la companyia dona suport a diverses iniciatives dutes a terme pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) relacionades amb els productes de proximitat.

Així mateix, Mercadona defensa les pràctiques comercials justes i des de fa anys està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Este acord voluntari, que suposa un nou pas en la promoció de pràctiques comercials justes, s'emmarca en la Llei de Mesures per a Millorar el Funcionament de la Cadena Alimentària i està impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) en col·laboració amb distintes associacions de tota la cadena agroalimentària nacional.

Destacats