La Ciutat de les Arts i les Ciències ha venut en 2024 més de 3,5 milions d’entrades, superant les dades de l’any passat. Per edificis, en el Museu de les Ciències s’han registrat un total de 1.125.954 vendes, la qual cosa suposa un 4,3 % més que en 2023, mentre que en l’Oceanogràfic esta xifra ascendix a 1.952.916 entrades, un 3 % superior.
En 2024, l’Hemisfèric destaca en venda d’entrades amb un total de 479.415, un 18 % més respecte a 2023. L’aposta per renovar l’oferta del cinema de la Ciutat de les Arts i les Ciències ha suposat l’estrena de tres pel·lícules: el documental de naturalesa ‘Animal Kingdom’, la projecció ‘Auroras. Llums del nord’ i el planetari musical ‘Pink Floyd. The Dark Side of the Moon’, que ha aconseguit més de 18.776 espectadors, en cartellera de juliol a desembre. També s’han posat en marxa noves edicions del planetari en directe ‘Les Nocturnes’, tant les d’hivern com les d’estiu.
En el balanç de 2024, a més dels bons resultats de l’estiu, amb un total de 1.251.662 entrades venudes de juny a agost, van destacar les reserves d’entrades escolars, amb un 12 % més en comparació amb l’any anterior.
La riuada del 29 d’octubre va afectar les reserves i la venda d’entrades de novembre, en cancel·lar-se les visites escolars i també del públic general durant les primeres setmanes, amb una reducció de prop del 50 % del total mensual. A més, els dies 2 i 3 de novembre es van tancar el Museu de les Ciències, l’Hemisfèric i l’Oceanogràfic.
En el període nadalenc, del 20 de desembre de 2024 al 6 de gener de 2025, s’han comptabilitzat més de 143.817 vendes d’entrades. Cal destacar, a més, que en estes setmanes festives, un total de 11.487 persones de localitats afectades per la DANA van visitar de manera gratuïta el Museu de les Ciències. Del total d’invitacions entregades, 8.022 van ser per a adults i 3.465 entrades infantils.
Renovació de continguts en 2024
En 2024, la Ciutat de les Arts i les Ciències ha dedicat gran part dels seus continguts a l’espai, amb noves exposicions i activitats vinculades a esta temàtica. L’oferta del Museu de les Ciències s’ha renovat amb tres noves exposicions sobre l’exploració espacial (‘Up to Space. Missió Espacial’, ‘La Lluna a l’abast de les teues mans’ i ‘Mediterrània’), noves activitats divulgatives com observacions amb telescopis i tallers científics, i la posada en marxa del concurs dedicat a l’astrofotografia ‘AstroCiutat’, que inclou a més l’exposició de les fotografies premiades.
Destaca també en 2024 la mostra d’art públic en els exteriors del complex ‘Cap al futur’, amb escultures de l’artista Pablo Atchugarry i la instal·lació d’un piano de mitja cua en el Carrer Menor, que ha tingut un gran èxit entre el públic visitant.
Per la seua part, l’Oceanogràfic reafirma el seu compromís amb la conservació marina i el benestar animal. Entre els fets més rellevants destaca el rescat internacional de les dos belugues procedents de l’aquari NEMO de Jàrkiv, a Ucraïna, que pròximament es podran vore junt amb els altres dos animals residents, Kylu i Yulka.
En l’àmbit de la divulgació, s’han mantingut i potenciat iniciatives com el festival OceanFest i el cicle de diàlegs ‘La Marea del Canvi’, que han atret una àmplia participació del públic. A més, les experiències educatives han continuat despertant gran interés entre els visitants, amb propostes com el ‘Backstage Tour’ i la visita al Centre de Recuperació d’Animals de la Mar, on es pot observar de primera mà el treball de rehabilitació de tortugues marines.