Este estiu, l'òpera internacional s'instal·la en els cinemes valencians de la mà del festival Oh!Pera Summer 25. Per segon any consecutiu, este certamen reunix algunes de les produccions operístiques més espectaculars dels últims temps, gravades en escenaris mítics d'Europa com Salzburg, Verona o Versalles. Ara, per primera vegada, estes joies audiovisuals podran disfrutar-se a València (Cines Lys i ABC El Saler), Alzira (Kinépolis Alzira), Paterna (Kinépolis València) i Gandia (ABC Gandia), a més d'en més de 60 sales seleccionades de tota Espanya.
Entre els títols destaquen muntatges històrics, aniversaris assenyalats i estreles de la lírica internacional en obres mestres de Mozart, Verdi, Puccini i Bizet. Des de la vibrant Carmen en el seu 150 aniversari en el Palau de Versalles, fins a una nova La Bohème des de l'Arena de Verona, cada funció és una finestra als grans teatres del món.
Es tracta “d'una experiència artística i sensorial que transcendix formats i redefinix l'estiu cultural en pantalla gran”, assenyala María Cazorla, de Versión Digital, responsable de la distribució a Espanya d'esta cuidada selecció de produccions operístiques de gran format. “El cine es convertix en escenari operístic amb estes produccions d'altíssim nivell artístic i tècnic. Apostem per acostar l'òpera al gran públic en un format accessible i envolvent, especialment en una temporada com l'estiu, on la cultura necessita visibilitat”, afirma Cazorla.
La programació
- El dijous, 10 de juliol, La Flauta Mágica. L'obra mestra de Mozart, en el Festival de Salzburg de 2019. La posada en escena de Lydia Steier inclou un narrador (Klaus Maria Brandauer) que llig l'òpera com un conte de fades als seus néts. El repartiment principal està compost per Matthias Goerne, Mauro Peter i Albina Shagimurotava.
- El dijous, 24 de juliol, Rigoletto. Una de les òperes més populars de Verdi en un escenari a l'aire lliure únic a Àustria. La producció combina escenografia clàssica amb impressionants mons visuals, en perfecta harmonia amb la música immortal de Verdi. Des del St. Margarethen Open Air de 2017, amb Elena Sancho Pereg, Vladislav Sulimsky i Davide Damiani.
- El dijous, 7 d'agost, La Bohème. Per a commemorar el centenari de la mort de Puccini, Alfonso Signorini recrea la història amb detalls inèdits sobre els personatges i el París bohemi. Òpera gravada en el festival Arena di Verona de 2024, compta amb Juliana Grigoryan, Eleonora Bellocci i Vittorio Grigolo.
- El dijous, 21 d'agost, Madama Butterfly. Des de la neoclàssica Arena Sferisterio, de 2009, una producció aclamada per autèntics amants de l'òpera en tot el món, amb Raffaella Angeletti, Massimo Pisapia i Annunziata Vestri.
- El dijous, 4 de setembre, La Traviata. Sota la direcció de Rolando Villazón, una versió vibrant i emotiva de l'obra mestra de Verdi va rebre una acollida entusiasta en la seua estrena en el Festspielhaus de 2015. Amb un repartiment protagonitzat per Olga Peretyatko, Atalla Ayan, Ludovic Tézier i Emiliano González Toro.
- El dijous, 18 de setembre, Carmen. Per a commemorar els 150 anys de Carmen i la mort de Bizet, esta producció d'este any reproduïx fidelment l'original amb vestuari de Christian Lacroix i escenografia basada en documents històrics de la Biblioteca Nacional de França. Compta amb la participació d'Adèle Charvet, i Julien Behr.