La Filmoteca inicia un cicle del cineasta argentí Hugo Santiago

Guardar

edu_la_filmoteca_inicia_un_ciclo_foto
edu_la_filmoteca_inicia_un_ciclo_foto

La Filmoteca inicia un cicle del cineasta argentí Hugo Santiago amb la projecció hui, 3 de gener, a les 20.15 hores, a la sala Berlanga, d''Invasión' (1969).

En col·laboració amb el Festival de Cinema Internacional d'Ourense, la Filmoteca dedica un cicle breu de tres pel·lícules al cineasta argentí Hugo Santiago (Buenos Aires, 1939), figura emblemàtica del cinema d'avantguarda llatinoamericà i deixeble de Robert Bresson. El cicle s'inicia amb 'Invasión', pel·lícula de culte amb reminiscències de la Nouvelle Vague, que és considerada per la crítica com una de les més importants de la història del cinema argentí.

Aquesta pel·lícula és fruit de la col·laboració entre Hugo Santiago i dues figures fonamentals de la literatura argentina que signen el guió: Jorge Luis Borges i Adolfo Bioy Casares. Borges va dir sobre la pel·lícula: "Ja que en sóc un dels autors, no em puc permetre elogiar-la. Vull deixar escrit, no obstant això, que 'Invasión' no s'assembla a cap altra pel·lícula, i que pot ser l'exemple d'un nou gènere fantàstic". 'Invasión' és la història d'Aquilea, una ciutat fictícia que és assetjada per misteriosos homes anònims de gavardina i defensada per un grup reduït de resistents, ciutadans comuns, liderats per un ancià.

Després de l'estrena d''Invasión', que anys més tard seria condemnada a l'ostracisme per la dictadura argentina, Hugo Santiago es va traslladar a França, on va continuar la seua carrera. No havia tornat a rodar al seu país fins al 2013. 'El cielo del centauro' (2015), sobre un guió de Santiago i Mariano Llinás, suposa el seu retorn a Buenos Aires. La pel·lícula té com a protagonista un enginyer francés en el seu primer viatge a la capital argentina. Completa el cicle 'El teorema de Santiago' (2015), d'Ignacio Masllorens i Estanislao Buisel, que documenta el retorn del veterà director argentí al seu país i el procés de creació d''El cielo del centauro', a més de reflexionar sobre l'ofici de cineasta.

Arxivat a:

Destacats