Les Arts s’endinsa per primera vegada en l’obra de Leonard Bernstein amb ‘Trouble in Tahiti’

Jordi Francés dirigeix els cantants del Centre de Perfeccionament i l’Orquestra de la Comunitat Valenciana en aquest muntatge de Ted Huffman

Guardar

Òpera ‘Trouble in Tahiti’
Òpera ‘Trouble in Tahiti’

El Palau de les Arts s’endinsa per primera vegada en l’obra lírica de Leonard Bernstein amb l’òpera ‘Trouble in Tahiti’, que s’estrena aquest pròxim dijous, 3 de març, en el Teatre Martín i Soler.

El director artístic de les Arts, Jesús Iglesias Noriega, ha presentat hui aquest títol als mitjans de comunicació, acompanyat per l’alacantí Jordi Francés, director musical de l’obra; Carlos Martos de la Vega, director d’escena de la reposició, i la soprano María Bayo, assessora artística del Centre de Perfeccionament, els cantants del qual constitueixen el repartiment de l’obra en la seua totalitat.

Segons ha explicat Iglesias Noriega, l’aposta per obrir les Arts a compositors inèdits o a repertoris menys comuns inclou també la programació del Centre de Perfeccionament, així com el seu projecte de formació, destinat a oferir la més alta i completa preparació per als artistes abans d’inserir-se en el mercat laboral.

“Si fa uns mesos ens reuníem per a presentar el primer muntatge d’‘Un avvertimento ai gelosi’, de Manuel García, la segona incursió del Centre de Perfeccionament viatja 120 anys després en el repertori per a descobrir als espectadors un dels grans genis del s. XX, Leonard Bernstein, encara inèdit per al nostre públic”.

‘Trouble in Tahiti’ (1952), apunta el director artístic de les Arts, és una àcida crítica al ‘somni americà’, en què el compositor de ‘West Side Story’ retrata les misèries i carències del sistema capitalista al compàs de la seua música, genuïnament nord-americana, arrelada en el jazz i els musicals de Broadway.
Com principal novetat per a aquestes funcions en les Arts, assenyala Iglesias Noriega, al començament de la funció s’interpreten el pròleg i el postludi de l’acte I d’‘A Quiet Place’, seqüela d’aquesta òpera, estrenada en 1983, a manera de premonició del futur que espera als protagonistes, 30 anys després, després de la guerra de Vietnam.

L’alacantí Jordi Francés debuta amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana amb aquesta producció. Com a director, la seua carrera conviu entre l’òpera, el repertori simfònic, a més de la creació actual, amb més de 80 estrenes en la seua ascendent carrera. Així mateix, Francés compagina la seua activitat en el podi amb la direcció artística d’Ensemble Sonido Extremo, agrupació musical compromesa amb la difusió de la cultura i l’art per mitjà de la música. 

Carlos Martos de la Vega reposa aquesta producció de Ted Huffman per a la Dutch National Opera, amb escenografia d’Elena Zamparutti, vestuari de Gisella Cappelli, il·luminació d’Alex Brok, vídeo de Pierre Martin Oriol i coreografia de Sam Pinkleton.

Després de la seua brillant posada en escena de ‘Les mamelles de Tirésias’, Huffman proposa una intel·ligent crítica de l’‘American way of life’ en un muntatge fresc i àgil que qüestiona el desorbitat materialisme de la societat dels anys cinquanta situant els protagonistes en una piscina buida on cap tot el que un anhela comprar-se en aquesta vida.

Els cantants del Centre de Perfeccionament de les Arts conformen l’elenc de l’obra, amb la mezzosoprano madrilenya Laura Orueta en el paper de Dinah, el baríton peruà Alejandro Sánchez com a Sam i els integrants del trio vocal: la mezzosoprano mexicana Mariana Sofía García, el tenor britànic Xavier Hetherington i el baríton mexicà Carlos Fernando Reynoso.

A més de la seua estrena aquest dijous, 3 de març, ‘Trouble in Tahiti’ es representarà en el Teatre Martín i Soler els dies 9 i 13 d’aquest mateix mes. Les localitats per a aquest espectacle, d’una hora de duració, tenen un preu únic de 35 euros.

Arxivat a:

Destacats