Ontinyent renova l’enllumenat extern de l’església i campanar de Santa Maria per millorar-lo i obtindre un 48% d’estalvi energètic

S’han substituït les lluminàries obsoletes per altres de tecnologia LED amb major qualitat lumínica, menor consum energètic i sistemes de telegestió per adaptar-se a les necessitats de cada moment

Guardar

Enllumenat del campanar de l'església Santa Maria d'Ontinyent
Enllumenat del campanar de l'església Santa Maria d'Ontinyent

L’Ajuntament d’Ontinyent ha procedit als últims dies a la renovació de tot l’enllumenat exterior de l’església i campanar de Santa Maria, per millorar-lo i obtindre un estalvi energètic estimat de més del 48% respecte de l’anterior sistema. En concret, l’anterior instal·lació estava composta per 37 projectors, incloent-hi lluminàries d’halogenurs metàl·lics i de vapor de sodi en diverses potències, que s’ha procedit a substituir per nous projectors LED de major eficàcia lumínica, amb potències de 460w, 250w, 140w i 80w, que segons els informes tècnics municipals permetran un estalvi energètic estimat del 48,34 %.

Cal recordar que en els últims anys, l'Ajuntament d'Ontinyent, seguint amb la seua política mediambiental, està procedint a la substitució progressiva de les lluminàries de vapor de mercuri i les lluminàries amb llums de descàrrega inductiva, com les de vapor de sodi d'alta pressió i d'halogenurs metàl·lics, per altres més eficients com la tecnologia LED amb l'objectiu d'arribar a la substitució del 100% dels llums de l'enllumenat.

El regidor de Serveis Municipals, Jordi Vallés, qui ha supervisat i coordinat els treballs, explicava que “en este cas, l'Ajuntament ha procedit la substitució de l'enllumenat ornamental obsolet de l’església i campanar de Santa Maria d'Ontinyent per tecnologia LED més eficient energèticament, de manera que hem adequat la instal·lació al que s'establix en el Reglament d'Eficiència Energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior, aconseguint una reducció del consum energètic i complint amb els nivells de lluminositat i uniformitat exigits per la normativa”.

A més a més s’ha incorporat un sistema de telegestió per al control de totes les lluminàries i poder regular la intensitat lumínica de totes elles adaptant-se a les necessitats de cada moment, aconseguint una major reducció del consum. “El campanar i l’església són dos importants elements patrimonials dels quals hem d’estar orgullosos i posar en valor, i amb esta renovació de l’enllumenat, a més, continuem amb la nostra aposta transversal per la sostenibilitat que estem aplicant a les diferents àrees de gestió”, apuntava. L’actuació, executada per l’empresa Instal·lacions Bobinades Elèctrics, S.L. (IBESA), ha inclòs la retirada de les anteriors lluminàries, i ha tingut un pressupost de 38.778 euros IVA inclòs.

Destacats