L'Ajuntament d'Ontinyent presentava este dimarts en roda de premsa la maquinària i equip humà que gestionarà els 635.000 m² d'espais verds de la ciutat, de la nova empresa adjudicatària del manteniment dels Parcs i Jardins del municipi, SA Agricultores de la Vega. L'acte, que ha tingut lloc al Parc de Benarrai, ha comptat amb la presència de l'alcalde, Jorge Rodríguez; la regidora de l'àrea, Casaca Gandia; del personal tècnic i de les persones treballadores que prestaran el servei, així com del director de l'empresa adjudicatària, Javier Gamón.
L'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha destacat la rellevància d'esta nova contracta dins de les polítiques municipals de sostenibilitat i cura de l'entorn urbà, ja que "és una contractació a la qual destinarem prop de 1,9 milions d'euros anuals durant quatre anys, una inversió que s'emmarca en l'aposta que fem des de fa temps per la sostenibilitat, i que enguany ha suposat un increment del 20% en la partida global dins del pressupost municipal, arribant als 10,5 milions d'euros", ha explicat l'alcalde.
Rodríguez ha subratllat que Ontinyent compta ja amb 146 espais verds repartits per tot el terme municipal, una xifra que equival a "uns 60 camps de futbol, i que representa una gran responsabilitat per a garantir el correcte manteniment". En este sentit, ha remarcat que el nou contracte ha permés no sols la renovació completa de la flota de vehicles i maquinària, sinó també l'ampliació de la plantilla en cinc persones i la incorporació de criteris de sostenibilitat en tots els àmbits del servei.
"El que volem és que la ciutadania puga tindre la tranquil·litat que estem en bones mans. La nova empresa, que hui comença el servei, té una llarga trajectòria i experiència, i confiem que suposarà un canvi important en la qualitat del manteniment de les nostres zones verdes, tenint capellà del nostre patrimoni verd col·lectiu que tenim com a ciutat", explica.
La regidora de Parcs i Jardins, Sayo Gandia, també ha volgut posar en valor la tasca prèvia realitzada per a posar en marxa el contracte, explicant que "després de la licitació, les empreses necessiten un temps per a adquirir i personalitzar els vehicles, i dotar-se de la maquinària necessària. Ara ja tenim en marxa el servei al 100%, amb millores significatives tant en el personal com en els mitjans disponibles". Gandia recordava que este nou contracte ha incrementat substancialment el pressupost respecte a l'anterior, "perquè la ciutat ha crescut en espais verds, i això requerix més recursos humans i materials". També explicava que s'han incorporat reivindicacions laborals plantejades pel personal abans de la licitació, com l'ampliació del vestuari, la formació en horari laboral i la millora de les condicions de treball.
Un dels aspectes destacats de la nova adjudicació és la renovació de la flota amb criteris ecològics. En este sentit, Javier Gamón, director d'Agricultores de la Vega, subratllava l'aposta per les energies netes "amb una flota fantàstica que inclou set vehicles lleugers 100% elèctrics i tres vehicles semipesats propulsats per gas liquat. És una mostra clara d'aposta per la sostenibilitat tant per part de l'empresa com de l'Ajuntament". Gamón agraïa la confiança del consistori en un any especial per a l'empresa, que complix 125 anys d'activitat.
El contracte contempla, a més de l'augment de plantilla i renovació de maquinària, la implantació de pràctiques de jardineria ecològica com a tractaments biològics de plagues, noves tècniques de sembrat com la implantació de praderes en escocells, i la millora del paisatge urbà amb noves plantacions d'arbratge i flor de temporada. El servei contempla l'atenció en els nous espais i necessitats incorporades o amb previsió d'incorporar, com per exemple el parc de les Mamàs Belgues, el futur passeig pel riu Clariano contemplat al projecte de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer o nou arbratge viari, entre altres.