La Sala Cívica de l'Antic Mercat de Torrent ha sigut l'escenari triat per a la presentació de la tela que les falles de la ciutat regalaran a la imatge Pelegrina de la Verge dels Desemparats de Torrent. Esta iniciativa, organitzada per la Junta Local Fallera de Torrent juntament amb la Confraria de la Verge dels Desemparats de Torrent, es denomina "Les Falles baix el teu mant".
El projecte compta amb la participació de totes les falles de la ciutat, que estan col·laborant activament a través de la venda de polseres. Els fons recaptats es destinaran a cobrir el cost del nou mantell de la Verge i a l'acció social de la Confraria. La tela ha sigut elaborada per la prestigiosa firma Vives i Marí, mentre que el brodat estarà a càrrec de l'empresa torrentina Aldiesport i la confecció correrà per compte de SC Indumentària.
La imatge Pelegrina de la Verge dels Desemparats de Torrent lluirà este nou mantell per primera vegada el pròxim 31 de maig, durant el tradicional besamans de les falles de Torrent en la capella del Col·legi de la Puríssima.
L'acte de presentació de la tela va congregar a nombrosos fallers a la Sala Cívica de l'Antic Mercat. Entre els assistents van destacar la Fallera Major de Torrent, Alicia Moreno, i la Fallera Major Infantil, Ana Barberá, qui van estar acompanyades per les seues respectives Corts d'Honor. També van ser presents el regidor de Falles, Aitor Sánchez; el vicepresident de la Junta Local Fallera, Roberto Gómez; i el president de la Confraria, Vicente Benavent, al costat d'altres membres de l'organització.
El regidor de Falles, Aitor Sánchez, ha destacat que "Este projecte reflectix la unitat i l'esforç de totes les falles de la nostra ciutat. És un orgull veure com el sentiment faller transcendix i es convertix en un homenatge a la nostra Patrona". El president de la Confraria ha agraït este gest "este mantell simbolitza la devoció dels torrentins cap a la Verge dels Desemparats. Agraïm profundament la implicació de la Junta Local Fallera i de totes les comissions falleres en esta iniciativa tan especial".
Per part seua, l'indumentarista Simón Cerdán, ha assenyalat que "com torrentí i indumentarista, és un honor que JLF haja comptat amb la nostra firma per a confeccionar el mantell de la Verge dels Desemparats", confecció que realitzarà de manera altruista.
En finalitzar l'acte, les Falleres Majors, així com les seues corts d'honor i els veïns que van voler acostar-se, van ser els primers a ajudar a brodar el nou mantell de la imatge pelegrina.
Este gest simbòlic de les falles de Torrent cap a la seua Patrona reflectix el profund sentiment de devoció i amor dels fallers de la ciutat amb la Mare de Déu.