Paiporta aprova el contracte programa amb la Conselleria de Polítiques Inclusives per a millorar l'atenció en serveis socials

m a objectiu l'estabilització de la plantilla de l'àrea, l'increment de personal en un 25 % i l'augment de fons destinatsL'acord plurianual 2021-2024 té co

Guardar

El regidor de Benestar Social, Rafa Gadea
El regidor de Benestar Social, Rafa Gadea
Afegeix ValènciaExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

El ple de Paiporta ha aprovat, a iniciativa de la Regidoria de Benestar Social, Sanitat i Salut Pública, l'aprovació del contracte programa, l'acord amb la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives que té com a objectiu l'estabilització de la plantilla de l'àrea, l'increment del nombre de persones destinades en un 25% i l'augment de fons transferits a Benestar Social de banda de la Generalitat, que superarà el milió d'euros al llarg d'aquest quadrienni en el qual estarà en vigor el contracte.

El contracte programa s'aprova d'acord amb les últimes lleis promulgades pel govern del Botànic en matèria de Serveis Socials, enfocades a complir les ràtios de treballadores i treballadors mínims per nombre d'habitants, i a desenvolupar unes polítiques d'inclusió enteses des d'una perspectiva d'atenció integral a les persones, i no com a simple repartiment d'ajudes. Amb aquest contracte, s'augmentarà el nombre de persones destinades a Benestar Social, i s'estabilitzarà la situació laboral de les persones que hui presten aquest servei.

El regidor de Benestar Social, Rafa Gadea, va afirmar durant el ple d'aquest dijous que «amb el contracte programa aprovat, passem d'una concepció antiga dels Serveis Socials, entesos com a dispensadors d'ajudes, a una visió d'actuació integral sobre les persones vulnerables que necessiten atenció».

Gadea ha afegit que, «per a donar un servei de qualitat, és fonamental dotar d'estabilitat a la plantilla de persones que treballen a Paiporta, ja que és necessari que la ciutadania tinga referents professionals en qui confiar, persones que s'ocupen del seu cas i que coneguen les circumstàncies i les hagen seguides al llarg del temps». En aquest sentit, el regidor va comparar aquesta situació amb la del metge o metgessa de capçalera, que coneix l'evolució i les circumstàncies dels i les pacients que té assignades.

L'increment de fons, l'estabilització de la plantilla i el caràcter pluriennal del contracte programa permeten previndre i planificar les polítiques municipals d'inclusió: «l'estabilització no sols afavoreix al treballador o la treballadora de Benestar Social, sinó que és l'única manera que els serveis socials de l'Ajuntament siguen de qualitat», ha conclòs Gadea.

La situació dels Serveis Socials a Paiporta ha fet un gir radical des de 2015, quan hi havia 7 treballadores i treballadors assignats al departament. Actualment, amb les polítiques del govern fruit del pacte de 2015 i de l'actual, de 2019, la plantilla ha arribat a les 20 persones i, d'acord amb el contracte programa, la xifra podria pujar a més de 25.

De la mateixa manera, enguany, quan ja han entrat en vigor les últimes lleis promulgades pel govern valencià que avancen en la municipalització total dels Serveis Socials, a l'Ajuntament de Paiporta han d'arribar pràcticament 900.000 euros. Amb l'augment previst en partides com l'atenció a la dependència, el balanç al final de 2024 serà de més d'un milió d'euros a l'any.

Arxivat a: