Benetússer proposa a ADIF una solució a llarg termini per a la falta d'accessibilitat en l'estació de tren

Guardar

Ascensor de l'Estació de Benetússer
Ascensor de l'Estació de Benetússer

L'alcaldessa de Benetússer Eva Sanz ha proposat als tècnics d'ADIF una solució a llarg termini per als problemes d'accessibilitat de l'estació de tren Alfafar-Benetússer. El personal tècnic d'ADIF ha realitzat este matí una valoració dels danys de l'ascensor d'accés a l'estació, avariat des d'el mes d'octubre passat.

La proposta de Benetússer es basaria en la remodelació integral de l'accés amb la instal·lació d'una rampa com a alternativa accessible a l'ascensor, que permeta posar en valor una zona que seria més paseable i agradable de cara a la creació del futur espai municipal en l'edifici del Molino de Meivel que es troba en el mateix carrer. A més, es proposa també que aquesta alternativa s'adapte a les conseqüències de la riuada i permeta canalitzar millor l'aigua que ja de normal s'entolla en aquesta zona.

La solució aportada per l'Ajuntament de Benetússer acabaria amb els continus problemes amb l'ascensor que acumula múltiples avaries des de la seua posada en funcionament i seria una mesura que milloraria l'accessibilitat de l'estació mentre es determina si s'executa el projecte del soterrament de les vies, tal com han anunciat fonts de la Conselleria de la Reconstrucció.

Per part seua, ADIF ha traslladat a l'Ajuntament de Benetússer la seua intenció de substituir el mur de l'estació. Els tècnics de l'entitat pública dependent del Ministeri de Transports han informat que es troben analitzant diferents alternatives de materials que eviten l'efecte presa i permeten fluir millor l'aigua en el cas d'una nova situació com la de l'octubre passat. La setmana que ve està previst que donen principi les primeres proves del nou clos.

Sense ascensor des d'octubre

L'alcaldessa de Benetússer Eva Sanz ha tornat a reclamar la "màxima agilitat possible" per a la reactivació de l'ascensor d'accés a l'estació de tren d'Alfafar-Benetússser, avariat després de la riuada del passat 29 d'octubre ja que, com recorda Sanz, "l'ascensor és l'única forma d'accés a l'estació per a les persones amb mobilitat reduïda que durant aquests quasi sis mesos no han pogut accedir al tren des de Benetússer".

No és la primera vegada que Benetússer reclama la reparació de l'ascensor. Durant els dos mesos que el municipi va tindre veu en l'òrgan de coordinació de l'emergència, el CECOPI, en diverses les ocasions es va traslladar la urgència per a solucionar el problema que estava afectant molts veïns i veïnes amb mobilitat reduïda.

Finalment, la també diputada provincial ha reconegut "les dificultats per a atallar aquest problema" degut a la falta de mà d'obra i de recanvis per als ascensors, no obstant això, ressalta el fet que des de fa mesos "es ve reclamant prioritat per a actuacions com aquesta que està impedint poder utilitzar el transport públic a una part de la ciutadania". En este sentit el personal d'ADIF ha traslladat que l'actuació té la màxima prioritat però que no s'espera l'ascensor estiga de nou operatiu fins el mes vinent d'agost.

Destacats