Festes d'Aldaia 2025: programació completa, dates i tots els esdeveniments gratuïts

Des del 25 de juliol al 6 d'agost, Aldaia s'ompli de concerts, desfilades, activitats infantils i espectacles a l'aire lliure

Guardar

 Imatge d'arxiu de les Festes d'Aldaia
Imatge d'arxiu de les Festes d'Aldaia

Des del 25 de juliol al 6 d'agost, Aldaia tornarà a omplir-se de vida amb els esdeveniments grans de les seues Festes Majors 2025. Amb entrada lliure a tots els esdeveniments i un programa que combina el millor de la tradició amb propostes modernes. Música en directe, pólvora, gastronomia, activitats per a totes les edats i una infinitat d'actes culturals i tradicionals convertiran els carrers del municipi en un gran punt de trobada festiva.

Una de les dates més importants serà el divendres 25 de juliol, quan tindrà lloc la inauguració de la Fira d'Atraccions, ubicada al Cinturó Verd. A les 21:30 hores, els col·lectius locals seran els protagonistes amb un sopar d'entrepà que reunirà a associacions i veïns seguida d'un concert de l'Orquestra Vértigo Revolution.

Un dels plats forts arribarà el dissabte 26 amb la III edició del festival “Remember is to live 80, 90 & 2000”, un esdeveniment gratuït a l'aire lliure que s'ha consolidat com un dels majors esdeveniments de l'estiu. Des de les 19:00 fins a les 04:30 de la matinada, el municipi es convertirà en una gran pista de ball amb dos escenaris simultanis, un amb sessions de DJs especialitzats en música remember dels anys 80, 90 i 2000, i un altre amb un showcase especial de música techno a càrrec de la mítica discoteca Barraca.

La festa comptarà també amb barres de beguda i una zona gastronòmica. A més, a les 23:00 hores, tindrà lloc en la plaça de les Corts Valencianes l'espectacle musical AlegrIA, una proposta escènica per a tots els públics que fusiona música, emoció i posada en escena.

El diumenge 27 es reservarà per als actes religiosos tradicionals, amb una missa solemne a les 12:00 hores i, en finalitzar, una mascletà en la Plaça Europa que farà retumbar el municipi amb el so de la pólvora. Ja el dijous 31 de juliol tornaran les activitats amb la desfilada de farolets, que començarà a les 21:30 hores amb l'animació de la Colla de Dolçainers i Tabaleters d'Aldaia. El recorregut passarà pels carrers més cèntrics del municipi, i en finalitzar s'entregaran els premis als farolillos més creatius. La jornada culminarà amb el musical “Aladdin”, un espectacle familiar ple de magia i color.

El divendres 1 d'agost serà el dia dedicat als més joves. Des de les 19:00 hores, la plaça Corts Valencianes acollirà un tardeig jove amb tallers, inflables, música i animació, seguit d'una Colour Party en la qual els assistents podran llançar-se bosses de color al ritme de la música. A les 22:00 hores, se celebrarà la Nit d’Albaes, una mostra de cultura tradicional valenciana, i a les 23:00, la Nit Jove, amb l'actuació del DJ Peligro.

El dissabte 2 la jornada començarà amb la Cavalcada Infantil a les 19:30 hores. Per la nit hi haurà cine d'estiu en la plaça Europa i, a les 23:00 hores, es representarà el musical “Welcome Las Vegas”. El diumenge 3 se celebrarà el tradicional Sopar de Persones Majors a les 21:00 hores, seguit de cine d'estiu i una cordà infantil a mitjanit.

El dilluns 4 d'agost tindrà lloc un dels actes més emotius de les festes: l'ofrena de flors i aliments al Crist de les Necessitats, a partir de les 20:00 hores. Més tard es projectarà cine d'estiu, i a mitjanit, començarà el corretraca, un espectacle de foc tradicional amb fonts de colors que finalitzarà amb un gran castell pirotècnic.

El dimarts 5 començarà amb cercaviles a les 10:00 hores, i per la vesprada se celebrarà la cavalcada pels principals carrers del municipi, en la qual participaràn nombroses comparses i entitats locals. A les 23:00 hores, tindrà lloc la solemne Baixà del Crist.

El tancament de les Festes Majors serà el dimecres 6 d'agost, amb la Solemnitat del Santíssim Crist de les Necessitats, patró d'Aldaia. A les 12:00 hores s'oficiarà la missa major, i a les 14:30, una potent mascletà al Cinturó Verd posarà el fermall pirotècnic al dia gran. Per la nit, a les 21:00, tindrà lloc la processó de gegants i cabuts, que conclourà amb el cant de la tradicional carxofa, acompanyat per l'Orfeó i la Unió Musical d'Aldaia.

Destacats