Este any, les propostes inclouen cinema, tallers en els centres educatius, teatre, una taula redona, taller de memòria i l'acte oficial amb distints col·lectius locals.
Baix el lema «El silenci és dolor», este any s'està treballant especialment la importància de no mirar per a un altre costat, de no quedar-se callat, sobretot en el nostre treball, en el nostre dia a dia, d'ací el lema i el missatge final: «Trenquem el silenci, alcem la veu».
L'acte oficial, el dia 25 a les 12 hores, en la plaça davant l'Ajuntament, comptarà amb una activitat conjunta de l'institut, el grup 8 Teatre, la residència de la tercera edat, el CRIS Mas de Mur, les associacions de dones, el cor de Santa Cecília i el taller psicosocial.
La dramatització que dona un sentit global a l'acte ix d'una subhasta en la qual els premis són dones, i durant eixa subhasta es realitzen les actuacions dels distints col·lectius. Tot açò orquestrat per Aitor Caballer amb l'alumnat de l'institut
Les activitats comencen el 18 de novembre, a la Casa de Cultura, amb la projecció de la pel·lícula Bajo terapia, una divertida comèdia amb tres parelles que han de sotmetre's a una inusual teràpia en grup per millorar les seues relacions.
No serà l'única projecció, perquè el 27 de novembre, però en l'edifici de Benestar Social, els directors Marisa Crespo i Moisés Romera presenten i realitzen un col·loqui amb el públic després del seu curtmetratge Pálpito, recent guanyador del primer premi en el Certamen de Curtmetratges XS Puçol.
També els centres educatius participen enguany a través del taller Rebombori, els colors de l'arc de Sant Martí, cada dia en un col·legi de la població, entre el 20 i el 28 d'este mes.
Un dels moments clau és la taula redona Protocols d'agressions sexuals en les empreses, amb la participació de Consum, Patates Lázaro i l'Ajuntament de Puçol. Se celebra el dimecres 26, a les 18 hores, en la Casa de Cultura.
I per finalitzar, els resultats del taller sobre la recuperació de la memòria de les dones de Puçol, que s'està fent de la mà de Mafalda Bellido. La presentació de les distintes dramatitzacions fetes per veïns de la població, el dijous 4 de desembre, a les 18 hores, a la Casa de Cultura.