Els paterners i les paterneres són dels ciutadans de la Comunitat Valenciana que menys paguen d'IBI, tal com es desprén d'un estudi sobre l'Impost de Béns Immobles del Tipus Urbà realitzat en el municipi.
D'aquesta manera, i amb un gravamen del 0,48, Paterna ocupa la segona posició entre les 10 ciutats de més de 50.000 habitants de la Comunitat amb l'IBI més baix, per sota fins i tot Torrent, que té un tipus impositiu del 0,53 i de València que se situa en el 0,72.
Dins d'aquesta comparativa de municipis a la Comunitat, només li avantatja la localitat alacantina de Torrevella amb un tipus impositiu del 0,40. A més, segons aquest mateix estudi sobre l'Impost de Béns Immobles del Tipus Urbà, si es compara amb la resta de ciutats d'Espanya amb més de 50.000 habitants, Paterna ocuparia la posició 34.
I és que l'Ajuntament de Paterna té aprovat un gravamen del 0,48, una xifra molt propera al mínim que marca la llei que és del 0,40 per a l'IBI de naturalesa urbana. D'aquesta forma, un veí Paterna propietari d'un habitatge amb un valor mitjà cadastral de 81.500 euros, paga al voltant de 391,20 € de rebut d'IBI. En canvi, un habitatge amb aqueix mateix valor cadastral en localitats de l'àrea metropolitana com Torrent, paga uns 435,21 € d'IBI i a València uns 589,25 €.
Referent a això, el regidor d'Hisenda, Roberto Usina ha destacat que "som un dels municipis amb les revisions cadastrals més actualitzades" i ha subratllat que "aquest govern socialista ha fet un gran esforç durant les legislatures passades a rebaixar el rebut de l'IBI aconseguint una disminució d'un 8 % i que es va fer efectiva en 2016, i posteriorment, una segona rebaixa de tres punts més l'any 2018 que va repercutir positivament en les butxaques dels paterners i paterneres amb aquest impost".
"El compromís d'aquest Executiu socialista sempre ha sigut millorar la qualitat de vida i el benestar dels veïns i veïnes de Paterna des de l'eficiència en la gestió econòmica dels diners públics i la justícia social", ha conclòs Usina.