Burjassot es prepara per a celebrar les festes en honor al seu patró, Sant Roc, del 2 al 16 d'agost. Serà de la mà de la Clavaria de Sant Roc 2025, amb Juan José Garrido Muñoz com a clavari major i amb la col·laboració de la Regidoria de Festes, dirigida per Manuel Pérez Menero.
Els trasllats del patró començaran el dissabte 2 d'agost, amb la primera eixida de la imatge del sant, des de la seua ermita. Fins al 8 d'agost, Sant Roc visitarà les tretze comissions falleres de Burjassot, les seus de l'Associació Andalusa Al Andalus 25 i de l'Associació de Veïns de les 613 Viviendes i totes les parròquies del municipi.
El divendres 1 d'agost començaran, a les 17:30 h, les activitats festives amb una vesprada de jocs infantils en la Plaça d'Emilio Castelar (Ajuntament). El dia acabarà amb una discomòbil, també en la plaça, que començarà a les 23:00 h. El dissabte 2 d'agost, actuarà el grup Primavera Valenciana que, a partir de les 23:00 h, farà sonar en la Plaça de l'Ajuntament amb un Tribut als grups valencians La Gossa Sorda i Obrint Pas. A continuació, actuarà Dudi J.
La festa continuarà el cap de setmana següent. El divendres 8 d'agost, serà el torn de l'orquestra Nexus, que actuarà a partir de les 23:00 h, en la Plaça d'Emilio Castelar. El dissabte 9, a les 19:00 h, hi haurà un Tardeo Remember i el diumenge 10, la jornada estarà protagonitzada per la celebració del II Concurs de Xarangues, que també se celebrarà en la Plaça Emilio Castelar.
El dilluns 11 d'agost, a les 20:30 h, hi haurà una degustació d'entrepans d'embotit i, a les 23:30 h, actuarà l'Orquestra Gravity. Amb l'acompanyament musical de la xaranga Xe com sona, el dimarts 12 d'agost, a les 18:00 h, hi haurà un “correbares” que eixirà des de la Plaça d'Emilio Castelar. Per a finalitzar la jornada, a les 23:30 h, començarà la segona nit de concerts, amb les actuacions de Nyno Vargas i el Tribut a Camela, “Camélame”.
Els jocs infantils protagonitzaran la vesprada del dimecres 13 d'agost, a partir de les 17:30 h. A continuació, hi haurà repartiment d'orxata i fartons, com a berenar. A les 23:30 h, Blas Cantó se pujarà a l'escenari de la Plaça Emilio Castelar. A continuació, començarà la discomòbil de la mà de la burjassotenca DJ Carlota.
El dijous 14 d'agost, a les 20:00 h, hi haurà un volteig de campanes i el tret de les 21 salves que anuncien la festivitat de la Verge de l'Assumpció. Seguidament, se celebrarà la tradicional Baixada i Rodà Infantil, que començarà, a partir de les 20.30 h, amb la benedicció de les canyes en l'Ermita de Sant Roc. A mitjanit, la pólvora serà la protagonista gràcies a la Pirotècnia Mediterrània, que dispararà uns focs artificials des del camp del Centre Socioeducatiu Díaz Pintado i, aproximadament a les 00:45, des de l'aparcament de Les Palmeres. A la 1:30 h, se celebrarà la Coetà, organitzada per la Penya El Coet.
El 15 d'agost, dia de la Verge de l'Assumpció, començarà a les 10:00 h, amb la recollida de les clavariesses que, acompanyades pels clavaris i la música de l'Agrupació Musical Los Silos, baixaran en cercavila fins a la Parròquia de Sant Miquel per a, a les 12:00 h, celebrar la missa. A les 14:00 h, hi haurà una mascletà en l'aparcament de Les Palmeres. A la vesprada, a les 20:00 h, el volteig de campanes i el tret de les 21 salves en honor a Sant Roc donarà pas a la solemne processó en honor a la Verge de l'Assumpció. Per a finalitzar la jornada, a les 23:30 h, en la Plaça Emilio Castelar, serà el torn del musical Las Vegas. El Musical. Li seguirà una discomòbil a càrrec del DJ de Burjassot, Iván Granero.
El dia de Sant Roc, 16 d'agost, començarà a les 8:00 h amb una despertà a càrrec de la Clavaria de Sant Roc. A les 9:00 h, se celebrarà una missa en l'Ermita de Sant Roc en honor al patró, oferida per l'Associació Amics de Sant Roc. En acabar, hi haurà repartiment d'orxata i fartons per a tots els assistents. A les 11:30 h, des de la plaça, els clavaris baixaran en cercavila fins a la Parròquia de Sant Miquel on, a les 12:00 h, se celebrarà la missa major en honor al patró de Burjassot. Cap a les 14:00 h, començarà la traca correguda des de la plaça de l'Ajuntament fins al carrer Pintor Goya, on la Pirotècnia Mediterrània dispararà una mascletà en honor a Sant Roc, patrocinada per la Regidoria de Festes.
Els actes de la vesprada començaran, a les 19:30 h, amb la concentració dels clavaris en la Plaça d'Emilio Castelar. Des d'allí, baixaran en cercavila fins a la Parròquia de Sant Miquel Arcàngel i, aproximadament a les 20:00 h, començarà la solemne processó en honor a Sant Roc que seguirà l'itinerari habitual i comptarà amb l'acompanyament musical de l'Agrupació Musical Los Silos.
A les 23:30 h, tindrà lloc la tradicional Pujà de Sant Roc, que eixirà des de la Parròquia de Sant Miquel Arcàngel. En arribar a la Plaça d'Emilio Castelar, se celebrarà la tradicional Rodà de Sant Roc. Una volta que el sant torne a la seua ermita, les festes en honor a Sant Roc 2025 finalitzaran amb un castell de focs artificials, en l'aparcament de Les Palmeres.
Les festes en honor al patró de Burjassot, Sant Roc, començaran el 2 d'agost
Comentaris
Guardar