Burjassot llig el seu manifest reivindicatiu i acudix a la manifestació pel 25N

La porta de l'Ajuntament de Burjassot serà testimoni d'excepció de la lectura del manifest reivindicatiu que commemora el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona, el 25 de novembre

Guardar

Cartell pel 25-N de l'Ajuntament de Burjassot
Cartell pel 25-N de l'Ajuntament de Burjassot

A les 12.00 hores la ciutadania de Burjassot està convidada a participar en la lectura del manifest elaborat des del Fòrum de Participació per la Igualtat entre dones i homes, i la Unitat d'Igualtat- Espai Dona del Consistori; manifest que arreplega “fermament el nostre absolut rebutge a totes les formes de violència que patixen o que han patit les dones i que els ha deixat seqüeles de per vida. Volem que la nostra veu s'alce clara i forta en nom de les quals ja no estan, les quals encara tenen por de denunciar la seua situació i les quals cada dia lluiten per recuperar la seua vida, la seua llibertat i la seua dignitat”.

El text continua assenyalant com “la violència que s'exercix sobre les dones és una de les majors vulneracions dels Drets Humans i no entén d'edat, classe social o circumstàncies econòmiques. És un monstre que arrasa amb la vida i les expectatives personals de milers de dones cada any”.

Burjassot no és aliena a esta realitat, “en 2024 la Unitat d’Igualtat Espai Dona va atendre a 1.249 dones i actualment gestiona els dispositius de seguretat de 40 dones la vida de les quals està en risc com a conseqüència de la violència masclista”, estes dades, assenyala el manifest, “ens mostren que no podem quedar-nos indiferents a la realitat social. El silenci i la indiferència ens convertixen en còmplices per a perpetuar esta violència, ja que consentisquen que es mantinguen les desigualtats i el dolor de les dones”.

Per tot açò, des de l'Ajuntament de Burjassot, “reafirmem, una vegada més, el nostre compromís ferm amb la igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens i l'erradicació de totes les formes de violència masclista reconegudes en la nostra legislació autonòmica: física, psicològica, sexual i econòmica”.

A la vesprada, totes les persones que així ho desitgen, després d'haver-se apuntat en el correu [email protected], podran desplaçar-se a la manifestació que tindrà lloc a la ciutat de València en l'autobús que facilita l'Ajuntament de Burjassot per a la mateixa. Dit autobús eixirà a les 17.00 hores des de la Casa de Cultura.

Destacats