Un altre matí d'esglai en l'àrea metropolitana de València. Una enorme columna de fum negre s'ha alçat sobre el polígon industrial de Quart de Poblet i s'ha pogut veure des de quilòmetres de distància. El foc afecta una nau situada al costat de l'autovia A-3, a l'altura del centre comercial Bonaire, segons compten els primers testimonis.
A les 9.50 hores les flames continuaven actives. Encara es desconeix què les ha provocades. La Policia Local i els Bombers del Consorci Provincial ja treballen sobre el terreny per a contindre-les i evitar que es propaguen a altres naus pròximes. I és que ell lloc no és qualsevol: estem parlant d'un punt clau d'entrada i eixida a València, amb molt de trànsit i empreses al voltant.
De moment, no hi ha constància de ferits ni de danys personals. El que sí que existix és molta preocupació i expectació entre els veïns i conductors que han vist com el cel es tenyia de gris en qüestió de minuts.
Alerta per risc alt d'incendis en la Comunitat
L'incendi de Quart de Poblet no arriba en el millor context, però tampoc és casualitat. Emergències de la Generalitat ha activat per a este dimecres, 3 de setembre, el nivell de preemergència alt de risc d'incendis per a tota la Comunitat Valenciana. La consigna és clara: si veus foc o fum en la muntanya, marca el 112 immediatament. Una acció a temps pot evitar una situació catastròfica en qüestió de segons.
I per si no fos prou, el matí està sent complicada també en altres punts de la província. S'han notificat avisos de foc a Benifaió i a Almussafes, la qual cosa obliga a redoblar esforços en un dia de calor, vent i terreny sec. En resum, tots els ingredients perquè la preocupació vaja a més.
Els equips d'emergències continuen desplegats en diversos fronts. L'objectiu és el mateix: frenar les flames i garantir la seguretat. Una jornada que, per desgràcia, torna a recordar-nos la vulnerabilitat que presentem davant el foc.
Continuarem treballant per a intentar ampliar la informació.