Supermanzanas, plazas y renaturalizaciones copan la cuarta parte de las propuestas del DecidimVLC

Sandra Gómez: "Los resultados de los presupuestos participativos apuestan para que los barrios tengan lugares de encuentro más accesibles e inclusivos"

Guardar

Decidim Urbanismo
Decidim Urbanismo
Añadir ValènciaExtra.com como fuente preferida de Google de forma gratuita. Mantente informado con las últimas noticias de actualidad.
Activar ahora

Un total de 39 de les 160 propostes aprovades en els pressupostos participatius Decidim 2023 corresponen a obres i inversions de l'àrea d'urbanisme. Ahir es van publicar els resultats dels pressupostos participatius i els veïns i veïnes han votat noves propostes de renaturalització i urbanització, places i conversions en zona de vianants, i entorns escolars segurs. Una gran majoria, vora el 80%, contribuiran, a més, a la missió climàtica 2030. En total, sumen 3,45 milions d'euros d'inversió, un 22% del total d'esta edició dels pressupostos participatius.

Entre les 160 propostes que han arribat a esta última fase dels pressupostos participatius Decidim VLC destaquen un total de 39 d'obres i inversions de l'àrea d'urbanisme. “Les propostes finalistes que han rebut més vots per part dels veïns i veïnes confirmen el canvi cap a un nou model de ciutat més sostenible, saludable, accessible i inclusiu, en línia amb els projectes que estem desenvolupant des d'urbanisme, com l'estratègia de València, ciutat de places, o els entorns escolars segurs”, ha valorat la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez.

Segons ha explicat Gómez, entre els projectes de reurbanització destaquen la redacció d'estudis i projectes per analitzar i planificar la recuperació d'espai públic en els barris de Montolivet, la Roqueta o l’Amistat. En el cas de l’Amistat, l'objectiu és estudiar la implantació del sistema de superilles amb el qual ja s'està treballant a la Petxina i a Orriols. “S'estendrà així este model de recuperació d'espai públic a nous barris”, ha celebrat la vicealcaldessa, qui ha recordat que esta mateixa setmana s´ha anunciat la redacció d'un pla per a estudiar i implantar noves superilles en els districtes d’Extramurs i l’Eixample.

A més, ha aplaudit també que l'ampliació de voreres i renaturalització de carrers i avingudes “arribarà a vies importants per a la connexió entre barris, com el carrer de Sagunt, el camí de Montcada, el carrer del Nou d’Octubre, o l'eix Centelles-Maties Perelló, a Russafa, on es planteja conformar un gran eix verd entre el jardí del Túria i el Parc Central”.

Noves actuacions per a València, ciutat de places

En la mateixa línia, ha apuntat que l'estratègia València, ciutat de places, “sumarà cinc noves actuacions, per a renovar o generar noves places en barris i pobles”. Este serà el cas de la reurbanització de l'entorn del Mercat de Jesús; una nova plaça a Campanar, al carrer del Monestir de Poblet; i la reforma i millora de places en Poble Nou, Benimàmet i el Palmar.

Igualment ha destacat que s'aprova la creació de nous entorns escolars segurs al voltant dels CEIP Cervantes, al Botànic; Angelina Carnicer, a Albors; o el CEIP Castellar-l’Oliveral, “que generen nous espais per als vianants en els seus accessos, que amplien voreres i reduïxen el trànsit de vehicles en estos espais”. Tot això en línia amb actuacions similars ja realitzades a la ciutat, com la xicoteta plaça generada a l'entrada del CEIP Ciutat de Bolonya, en Vara de Quart, o al CEIP José Soto Micó. “Tots dos projectes han tingut una gran acceptació entre l'alumnat, les famílies i els veïns i veïnes del barri”, ha afirmat Sandra Gómez.

Les actuacions de major pressupost proposen la urbanització de diferents carrers en Sant Marcel·lí, el Botànic, el Calvari, Patraix, Morvedre i Sant Antoni. Quant a l'actuació de major inversió, amb 400.000 euros, és la que correspon a la millora de l'entorn del CEIP Cervantes. Entre les propostes que han obtingut major suport popular, estan, per exemple, l'estudi de recuperació d'espai públic de Montolivet (695 vots), o la millora i ampliació de voreres al carrer de Conca (649 vots) i en Maximilià Thous (641 vots).