Hui se celebra el Dia Internacional del Patrimoni Mundial. Un dels patrimonis més emblemàtics que hi ha a València és la torrassa de la Llotja. Amb motiu de celebració i commemoració d'aquest dia, la regidoria d'Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals de València ha preparat visites guiades de forma gratuïta a aquest monument. Per punt, a partir de hui fins a juny del pròxim any un guia especialitzat acompanyarà als visitants tres dies per setmana.
Aquest espai històric-artístic que data de l'any 1931 i construït a la fi del segle XV, forma part del patrimoni mundial des de l'any 96, sent l'únic edifici de la ciutat amb aquest obsequi. A més, les seues diverses altures permeten tindre una imatge panoràmica de València sobre l'església dels Sants Juanes i el Mercat Central.
Solament en el Dia Internacional del Patrimoni Mundial es realitzaran cinc visites totals, distribuïdes a les 11.00, 12.00, 13.00, 14.00 i 16.00 hores. Cada visita tindrà una durada aproximada de mitja hora i, els dijous, dissabtes i diumenges l'horari començarà a les 11 del matí i acabarà dues hores més tard.
Per a poder reservar aquestes visites guiades cal cridar al telèfon 695 500 290 en horari de dilluns a divendres de 9 del matí a 18 de la vesprada. Cada trucada podrà fer un total de quatre inscripcions i els idiomes disponibles seran castellà, valencià i anglés.
Inicialment, aquest monument es dedicava a la comercialització de la seda i, des de fa anys, les seues funcions han passat a ser mercantils. En ell destaquen detalls escultòrics que es poden apreciar en les portes, finestres i gàrgoles. Tots ells amb missatges simbòlics que exalten la dignitat del mercader per a dotar-li de major honradesa en l'activitat a exercir. L'edifici conté tres elements principals: la Sala de Contractació, el Torreón i Pavelló del Consolat de Mar i el Pati dels Tarongers.