València avança com serà el PAI del Grau. Amb una inversió de 150 milions d'euros, el projecte d'urbanització – que s'ha presentat este dilluns pels promotors – contempla la creació de 3.200 noves vivendes i 160.000 metres quadrats de zones verdes. Un projecte que gran envergadura per a la ciutat que obrirà la connexió de València enfront de la mar, complint, així, un dels compromisos de l'alcaldessa de València, María José Catalá.
Així serà el PAI del Grau: tots els detalls
El pla urbanístic del PAI del Grau, a més d'importants zones verdes que es convertiran en un nou pulmó per a la capital del Túria, comptarà amb dos depòsits de tempestes de 6.000 metres cúbics, que servirà per a prevenció d'inundacions i per a fer sostenible el reg amb ús de pous; més de 3 kilòmetres de carril bici; i 430 escocells en els seus carrers; un pont que connectarà Moreres i Natzaret amb el Grau i la resta de la ciutat; i la connexió de l'avinguda de França i l’Albereda cap a la façana marítima.
Quant a dotacions, l'Ajuntament de València ha avançat que el projecte disposarà de 3.200 vivendes de les quals es preveu que 780 vivendes siguen de protecció pública. Quasi 300 les construirà el mateix consistori per a lloguer assequible. En este punt, s'ha ressaltat que “estem davant el major projecte urbanístic de vivenda residencial que s'ha realitzat a València”.
"Els nostres compromisos són fets –ha continuat Catalá– perquè en només dos anys, tenim en marxa, en diferents graus d'actuació i sota diferents fórmules de col·laboració publicoprivada, més de 1.000 vivendes destinades a lloguer assequible. I perquè hem impulsat 17 PAIs que sumaran 7.826 noves vivendes, de les quals 1.905 seran de protecció pública".
Així mateix, l'espai disposarà de 45.000 metres quadrats per a dotació pública per a servicis municipals; així com un nou hub tecnològic de 94.000 metres quadrats per a completar La Marina.
José María Tomás, arquitecte del projecte, ha assenyalat que este PAI "és la culminació del gran projecte de ciutat que ha suposat l'enjardinament del riu com un gran parc lineal, que àmplia en 16 hectàrees les 100 existents al Jardí del Túria". A més, ha explicat que mitjançant este projecte "se li dona continuïtat cap al port abraçant la dàrsena i connectant amb el passeig Marítim que també forma part de la infraestructura verda i amb la resta d'espais públics enllaçant, al seu torn, amb els corredors verds que connectaran amb la zona d'horta de la Punta i de Natzaret".
Reserva per al soterrament de les vies de Serreria
Però este projecte no s'oblida d'una de les reivindicacions històriques dels veïns i veïnes de València: el soterrament de les vies de Serreria. En este punt, l'alcaldessa ha confirmat que es reserva una partida de 5,9 milions d'euros, que se sumen als 10 milions que l'Ajuntament de València ha destinat a esta obra que ha d'executar el Govern d'Espanya.
María José Catalá ha exigit al Govern d'Espanya “un compromís ferm, clar i pressupostat per al soterrament complet de les vies de la Serradora perquè la integració plena d'este desenrotllament del Grau només serà possible si s'elimina definitivament eixa cicatriu urbana que separa a barris sencers. No podem parlar de cohesió, de sostenibilitat o de proximitat real si mantenim eixa barrera física”.