València

València dispara un piromusical a la plaça de l'Ajuntament este divendres

L'espectacle pirotècnic donarà pas a l'encesa de llums de Nadal 2025 de València. Descobrix tots els detalls ací

1 minut

Disparo de un castillo de fuegos artificiales desde la plaza del Ayuntamiento de València

València dona la benvinguda al Nadal este divendres, 21 de novembre, amb la tradicional encesa de llums 2025. Un espectacle que, en esta ocasió, unirà música i pirotècnia per a donar pas a una il·luminació nadalenca que inundarà la capital del Túria. I és que, un any més, el consistori valencià ha destinat més d'un milió d'euros a decorar un centenar de zones de la ciutat.

Però, en què consistirà l'encesa de llums de València 2025? L'acte començarà a les 19:30 hores d'este divendres amb l'actuació en directe de la cantant valenciana Melani García, guanyadora del programa de televisió Tu cara me suena, qui actuarà acompanyada pel pianista valencià Eduard Marquina, especialista en música de jazz i en improvisació; i pel violinista Federico Nathan, professor de l'escola de música internacional Berklee València. 

A més, després de la seua participació l'any passat, tornarà a prendre part en l'acte de l'encesa de llums la coral Juan Bautista Comes, del Conservatori Municipal José Iturbi, sota la batuta de la seua directora titular, Cristina Contreras. L'actuació de la coral comptarà amb la interpretació de la xiqueta solista Yaimar Peña. 

Tot l'espectacle es desenvoluparà sota el fil conductor d'un conte tradicional de Nadal

Pirotècnia Valenciana dispararà el piromusical de València

Després d'esta part de música en directe, emmarcada dins de l'estratègia València Music City, arribarà el torn de la pólvora. La Pirotècnia Valenciana, de la Llosa de Ranes, serà l'encarregada de disparar un xicotet piromusical en la plaça de l'Ajuntament que, segur, tornarà a sorprendre valencians i visitants.
 
Immediatament després del tret, les Falleres Majors de València, Carmen Prades i Marta Mercader, acompanyades de l'alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, realitzaran l'encesa de llums per a donar la benvinguda al Nadal 2025.

Encesa de les llums de Nadal a València

La música, molt present tot el cap de setmana

A més de l'encesa de llums, València celebrarà, este cap de setmana, la festivitat de Santa Cecília, patrona de la música. Per este motiu, l'Ajuntament de València ha preparat una sèrie d'actuacions musicals: un concert de la Banda Municipal, que actuarà el diumenge, i un altre de l'Orquestra de València divendres que ve.

A tot això s'afig la programació de Cultura als Barris, que se seguix celebrant este cap de setmana; les propostes previstes en els centres culturals municipals, la Nau 3 de Ribes del Parc Central, el Xalet d'Aben al Abbar, l’Escorxador, Reina 121, i l’Alqueria d’Albors. 

A més, en el marc de la festivitat, també es presentaran i s'estrenaran els nous instruments musicals de fibra de vidre, realitzats per artistes fallers, que s'utilitzaran a partir d'ara en les diverses activitats o esdeveniments musicals que hi haja en la ciutat organitzats per l'Ajuntament. 

La proposta inclou un ampli programa d'actuacions i concerts del primer nivell per tota la ciutat fins al diumenge 23 de novembre.

València s'il·lumina a partir d'este divendres

L'epicentre de l'ornamentació nadalenca tornarà a situar-se a la plaça de l'Ajuntament, on s'instal·larà novament un arbre de Nadal de grans dimensions. En esta ocasió serà cinc metres més alt que el de l'any passat, assolint així els 25 metres. L'arbre estrenarà un disseny decoratiu renovat. Al mateix temps, els arbres naturals de l'entorn per als vianants llueixen ja garlandes lluminoses en forma de copa. La font de la plaça també es vestirà amb il·luminació daurada i marcarà l'inici d'un recorregut elevat compost per estreles tipus manta, que conduirà als carrers Maria Cristina i Sant Vicent.

A més de l'arbre principal de la plaça, s'encendran uns altres 26 arbres distribuïts pels diferents districtes i juntes municipals de la ciutat, així com 18 més a les pedanies, tots ells d'uns sis metres d'alçària. “En total —ha assenyalat Julia Climent— instal·larem 45 arbres nadalencs per tota la ciutat, cosa que ens permetrà arribar un any més a totes les pedanies amb il·luminació, cortines de llum i rètols de ‘Bon Nadal’”. La regidora ha recordat que es manté el reforç implantat l'any passat a Castellar-l’Oliveral, La Torre i el Forn d’Alcedo.

Arbre de Nadal de la plaça de l'Ajuntament de València. Imatge: Xisco Navarro

La decoració inclourà també més de 300 arcs i banderoles en les principals vies urbanes. El carrer Colón i el seu entorn estrenen un nou disseny que ja és visible. “Est any ampliem els arcs de portada instal·lats l'any passat en l'avinguda del Regne de València, perllongant-los des de Peris i Valero fins al tram que arriba al riu, que va quedar pendent”, ha explicat Climent. Així mateix, es col·locaran arcs en el carrer de Castelló, tenint en compte la sol·licitud de l'Associació de Comerciants del Centre Històric, com a gest de suport després del perllongat tancament de la via per les obres del metro i amb l'objectiu d'impulsar la recuperació del xicotet comerç en la zona.

En el carrer de la Pau s'instal·laran 60 arcs tipus llàgrima, com en el Nadal anterior, encara que enguany fabricats en material glitter, que brilla també durant el dia. En les avingudes del Cid i de Catalunya, en les Grans Vies d'entrada a la ciutat i en l'avinguda JJ Dómine s'han col·locat quatre quilòmetres de garlandes de llum suspeses en zig-zag. Esta il·luminació també estarà present en les principals zones comercials, com Don Joan d'Àustria, el Passeig de Russafa i l'entorn del Mercat Central. “I com a novetat, la plaça de Sant Agustí comptarà enguany amb este mateix tipus de garlanda”, ha afegit la regidora.

Per a completar l'ambientació, s'incorporaran elements cridaners com un gran cometa lluminós al costat de les Torres dels Serrans, un ren 3D en la rotonda de l'avinguda de la Plata, prop de la Ciutat de les Arts i les Ciències, una esfera transitable en la plaça de Segrelles i una campana igualment transitable en la plaça del Patriarca. El Betlem lluminós que l'any passat es trobava en Sant Agustí es traslladarà a la portada de l'antic hospital del carrer de l'Hospital. Més de 60 fanals de la plaça de la Reina lluiran adorns lluminosos tridimensionals, igual que 55 fanals monumentals de les Grans Vies i dels ponts d'Aragó, Campanar i Glòries Valencianes. A tot això se suma la il·luminació nadalenca dels mercats municipals i del Mercat de Colón.

Etiquetes: