València recuperarà el servici de metro nocturn en poc més d'un mes. I és que amb la posada en marxa del 100 % de les línies des d'este divendres, dia 27 de juny, quan entrarà en funcionament el tram entre València Sud i Castelló – el més afectat per la DANA del passat mes d'octubre – Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha posat data per a la tornada del metro nocturn.
Com ha anunciat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, està previst que el servici nocturn de Metrovalencia es recupere a partir del pròxim d'agost, “en les mateixes condicions que s'oferia abans del 29 d'octubre, amb circulacions de metro i tramvia les nits dels divendres i dissabtes”.
A més, ha assenyalat que es manté la prohibició d'accedir amb patinets elèctrics a les instal·lacions i unitats i es limita l'accés a dos bicicletes per unitat.
Metrovalencia reobri el tram València Sud – Castelló este divendres
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha anunciat que el tram València Sud-Castelló, en les comarques de l’Horta Sud i la Ribera, i pel qual discorren les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia “recuperarà la circulació ferroviària des de primera hora del matí del divendres 27 de juny, una vegada completat el procés de reconstrucció executat en els últims mesos”.
“Totes les infraestructures i instal·lacions afectades per les inundacions del passat 29 d'octubre, al llarg d'este tram, s'han renovat o reconstruït en els últims mesos, en un esforç sense precedents, al qual s'han destinat 27 contractes per a execució d'obra i servicis d'enginyeria amb un pressupost d'uns 140 milions d'euros”.
“En este procés han participat uns 500 treballadors junt amb el personal propi de FGV que han realitzat 275.000 hores de treball per a fer possible esta reobertura”, ha explicat Martínez Mus.
Canvis en Metrovalencia
El mateix dia 27 de juny, amb la recuperació del servici, deixen de circular els autobusos alternatius que actualment arribaven fins a Safranar i València Sud, per a suplir la falta de servici de metro en les poblacions afectades. En estos huit mesos sense metro, els autobusos han recorregut més de 2,2 milions de quilòmetres, superant els 7 milions d'usuaris.
Pel que respecta al servici de Metrovalencia, “amb la posada en marxa d'este tram s'incrementa el nombre de trens en circulació, en les línies 1 i 2 es passa de 17 a 23 trens, mentre que en les línies 3, 5, 7 i 9 són els mateixos 23 vehicles que ja circulen, cosa que en total circularan 46 trens, el mateix nombre que els que hi havia en servici abans de les inundacions després de recuperar els combois afectats”, ha explicat el conseller.
També el divendres 27 de juny i fins al 31 d'agost s'interromp la circulació entre Aragó i Marítim per obres de rehabilitació i renovació de la infraestructura i superestructura d'este túnel, i entre Masies i Bétera, pels treballs que el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana emprendrà en l'A-7.