València

El Rastro es trasllada al dissabte amb motiu de la Marató de València

La zona de mercats ambulants es mourà a demà en lloc del diumenge per la Marató de València

1 minut

Torna l'activitat comercial del Rastro a València a causa de la Marató - EUROPA PRESS

València es prepara per a celebrar l'edició número 43 de la Marató València Trinidad Alfonso i, a causa de la seua importància, algunes activitats comercials, tràfic i actes s'han de modificar. En el cas del rastre, l'Ajuntament de València ha decidit traslladar a demà dissabte 2 de desembre aquest mercat ambulant que es realitza en la zona enjardinada situada en la cantonada de l'avinguda dels Tarongers i el carrer Lluís Peixó, en lloc del diumenge com a dia comú de venda.

El regidor de Comerç, Santiago Ballester, ha sigut l'encarregat d'anunciar aquest trasllat, després de l'informe elaborat per l'Oficina d'Inspecció del Servei de Comerç i Mercats. "Hi ha 33.000 corredors inscrits en la Marató de València Trinidad Alfonso i s'esperen més de cent mil persones en els carrers de València on es realitza el recorregut, podent entorpir a aquest mercat ambulant que concentra molts amants dels productes antics i els objectes de segona mà", afirma Ballester.

L'edil de Comerç ha apuntat que el Ple de la Corporació es va encarregar d'aprovar al febrer de l'any 2020 la ubicació exacta del rastre. Per punt, quan aquest coincidisca amb una festivitat o esdeveniment es pot traslladar el mercat ambulant de forma temporal, segons es recull en l'Ordenança Reguladora de la venda no Sedentària.

Així doncs, Ballester considera que la millor opció per a no molestar als venedors de productes en aquesta zona és traslladar el mercat a demà dissabte: "Considerem que així causem menys perjudicis. El rastre es pot desenvolupar demà en lloc del diumenge 3 de desembre que se celebra la Marató de València i l'única cosa que podem aconseguir és entorpir a les persones que embenen o s'acosten al rastre".

Per punt, per a tots aquells que desitgen acostar-se a rastre situat en la zona del jardí de l'avinguda dels Tarongers i el carrer Lluís Peixó, podran fer-ho demà 2 de desembre com a dia excepcional a causa de l'esdeveniment esportiu.