València

Quan serà gratis viatjar en EMT València?

València celebrarà el Dia Mundial sense Cotxe. Durant la jornada, serà gratis viatjar en els autobusos de l'EMT. Esta és la data!

1 minut

Interior d'un autobús de l'EMT Valencia. Imatge: Xisco Navarro

Amb motiu de la celebració de la Setmana de la Mobilitat de València, viatjar en els autobusos de l'EMT serà completament gratis durant només un dia. I és que la capital del Túria se suma, un any més, al Dia Mundial sense Cotxe, que se celebrarà el pròxim dilluns dia 22 de setembre

D'esta manera, durant tot el dilluns 22, viatjar en EMT València serà gratis. Amb esta iniciativa, des del consistori es busca que la ciutadania se sume a la mobilitat sostenible i aposte per mitjans de transport alternatius al vehicle privat.

A més, eixe mateix dia, també s'han organitzat passejos guiats en bici o rutes a peu pel parc del Túria de 18:00 a 20:00 hores. Això sí, serà necessari inscriure's prèviament a través de l'enllaç següent: https://www.valencia.es/cas/agenda-de-la-ciudad/-/content/semana-europea-de-la-movilidad-2025.

Bus de l'EMT València

Nova tarifa de l'EMT València: 21 € per a viatges il·limitats

Arriba MovimEMT, el nou sistema de pagament en els autobusos de l'EMT València. Es tracta d'un sistema pioner, mitjançant targeta bancària, que permetrà viatges il·limitats per 21 euros al mes. Serà a partir del pròxim 1 d'octubre quan les persones usuàries podran accedir a l'autobús simplement validant la seua targeta bancària registrada, sense preocupar-se per recarregar saldo ni pensar en quin tipus d'abonament li convé activar.

Amb este sistema, cada trajecte té sempre el preu del bonobús (0,51 euros per viatge fins al 31 de desembre, amb els descomptes subvencionats per l'Ajuntament de València i el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible) i existix un límit mensual: després de 41 viatges, la resta del mes és gratuïta, sense importar la quantitat de validacions addicionals que es realitzen. En la pràctica, significa que ningú gastarà més de 21 euros al mes, gaudint de la llibertat de moure's sense necessitat de planificar quants trajectes farà.

Una altra de les grans novetats de MovimEMT és que es podran emetre targetes de transport tradicionals associades al compte principal. Estes targetes s'enregistren amb un identificador segur —un ‘token’— i faciliten que una persona puga gestionar els viatges de la seua família, o de qualsevol grup de persones, sense necessitat de recàrregues prèvies. Es poden sol·licitar a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'EMT acudint amb el DNI de la persona que farà servir la targeta, ja que es tracta de targetes personalitzades, i tenen un cost de 5 euros.

Una validadora dins d'un autobús de l'EMT. Imatge: Xisco Navarro

D'este mode, una mare o un pare, per exemple, pot assignar als seus fills targetes associades, que els permeten moure's sense necessitat de recarregar, i controlar des de l'espai web de l'EMT tots els viatges i cobraments diaris. Cada targeta tindrà el seu comptador únic i independent de viatges perquè, en cas de superar els 41 en el mes natural, puga viatjar de manera gratuïta. Per últim, per a major seguretat, des de l'espai personal es poden canviar o desactivar targetes en línia de manera immediata.

Descobrix com aconseguir la nova tarifa de viatges il·limitats de l'EMT València punxant en l'enllaç. 

Etiquetes: