Ja hi ha data per a la remodelació de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta de València. Serà el pròxim dilluns, dia 30 de juny, quan arranquen les obres que, en paraules del regidor d'Urbanisme, Vivenda i Llicències, Juan Giner, "s'executaran en temps rècord pels fons europeus". Una actuació que es realitzarà per fases "per a minimitzar les afeccions en la ciutat", i que comprendrà 97.000 metres quadrats.ats.
Unes obres que començaran en els trams compresos entre el pont de Campanar i el carrer Cartagena; i entre el carrer Sant Vicent i el carrer Jesús. Els treballs aniran avançant en trams de 500 metres des de les dos bandes de l'avinguda perquè les obres concloguen en el menor temps possible.
Fases de les obres en Pérez Galdós i Giorgeta
Com han detallat tant Giner, com el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, del 25 al 27 de juny, s'instal·larà tota la senyalística per a informar a la ciutadania dels talls de trànsit que es produiran, així com de les desviacions recomanades. Estos treballs consistiran en la col·locació de 45 cartells de senyalització en els punts clau de la ciutat; 26 panells de senyalització variable del trànsit; i cartelleria A3 en els portals, comerços i zones de pas de Pérez Galdós i Giorgeta.
Disposaran d'un QR per a accedir a tota la informació actualitzada de l'avanç de les obres, talls i parades d'EMT. Esta informació també està disponible, des de ja, a la web de l'Ajuntament de València.
A partir del 30 de juny, arranquen les obres de la primera fase. Es començarà per la claveguera i s'avançarà en superfície durant els mesos de juliol, agost i setembre entre el pont de Campanar i el carrer Cartagena; i entre el carrer Sant Vicent i el carrer Jesús.
Així seran les futures avingudes Pérez Galdós i Giorgeta
Com ha destacat el regidor Juan Giner, es crearan 68.000 metres quadrats de zones verdes, en la plantació de 60 espècies arbòries. Així mateix, es procedirà a l'ampliació de voreres en les dos bandes (entre 4 i 7 metres); la instal·lació d'ombra, rajoles hidràuliques i mobiliari nou.
A més, es crearan tres zones de parc infantil de més de 800 metres quadrats; es crearà un carril bici bidireccional segur; passos de vianants cada 100 metres; i s'integraran 15 parades d'autobús adaptades.
Com afectarà la mobilitat? Talls i EMT
El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha detallat que es crearan talls parcials, mantenint la circulació per les avingudes, excepte el tram en obres. Així, en esta primera fase, els talls per al trànsit rodat seran les següents:
- Des de la zona sud i nord de la ciutat, és a dir, aquells vehicles que vinguen des de Russafa, Montolivet o la zona nord: es desviaran per Ausiàs March i el bulevard sud fins a incorporar-se a la zona de l'avinguda Pérez Galdós que no està en obres.
- Des de la part oest de la ciutat, es podrà desviar per les avingudes Mestre Rodrigo, General Avilés o Pío XII cap a la Gran Via Ferran el Catòlic o cap al sud.
- Talls locals: seran xicotets trams per als veïns de la zona en obres.
Carbonell ha assegurat, a més, que la mobilitat per als vianants estarà sempre garantida per les avingudes, bé per la vorera o per la calçada. En el cas de les bicicletes, hauran d'actuar com un vianant més, és a dir, baixar de la bici i anar caminant per este tram.
Respecte als veïns amb VADO en les zones d'obres, es podran en contacte directament amb les persones propietàries per a habilitar un accés especial, garantint en tot moment l'accés als garatges.
EMT continuarà circulant amb normalitat
Per últim, el transport públic seguirà funcionant amb total normalitat. Per a això, en la zona d'obres, es crearà un contracarril – en direcció contrària als vehicles – per al pas dels autobusos d'EMT. En este tram, s'habilitaran parades provisionals.