La fi de l'estiu a València es viurà enguany amb una explosió de música, tradició i espectacle davant del Mediterrani. L'Agrupació de Moros i Cristians del Marítim ja ho té tot preparat per a l'edició 2025 d'unes festes que ompliran de vida el Passeig Marítim del Cabanyal entre el 18 i el 21 de setembre. Seran quatre dies intensos en què la història es barreja amb la cultura popular i la diversió, amb la mar com a teló de fons i un ambient únic.
L'inici serà el dijous 18 amb la inauguració del Mercat Medieval, que s'estendrà durant tota la programació. Prop de 50 parades d'artesania i gastronomia ocuparan el passeig, que romandran obertes des de les 11:00 fins a les 23:00 hores, excepte el diumenge, que tancarà a les 22:00. Tallers, espectacles de carrer i animacions completaran l'oferta.
El divendres la platja del Cabanyal es convertirà en un gran escenari teatral. A les sis de la vesprada, els més menuts seran protagonistes amb la representació de La Batalla per Balansiya. Només una hora després arribarà un dels moments més esperats pels amants de la tradició: la representació de La Gesta de Mío Cid. L'arena, junt a la posta de la Creu Roja, serà el lloc on cobraran vida estes històries que evoquen els orígens de la ciutat.
El dissabte 20 serà, sens dubte, la jornada més multitudinària. El carrer de la Reina acollirà a partir de les set de la vesprada la Entrada Morocristiana del Marítim, que enguany es presenta sota el lema “L'albada de la festa a València”. La desfilada reunirà escuadres mores i cristianes, llauradors, ballets, agrupacions musicals i escuadres berberes, recreant les incursions i saquejos històrics que donaren origen a estes celebracions. Un espectacle, ple de color i so que suposa una cita imprescindible per a qui vulga gaudir de la tradició en la seua màxima expressió.
El diumenge 21 serà el torn del desfilada internacional i folklòrica, que posarà la cirereta a quatre dies de celebracions. Al llarg del Passeig Marítim desfilaran agrupacions amb música, danses i indumentària de diferents cultures. El toc final arribarà a les 22:00 hores, amb la clausura oficial de les Festes de Moros i Cristians del Marítim 2025.
En resum, les Festes de Moros i Cristians del Marítim de València 2025 oferiran quatre dies de desfilades, teatre, música i danses medievals al Passeig Marítim del Cabanyal. Per a arribar-hi, es poden fer servir les línies d'autobús de la EMT que connecten directament amb la zona, com la 31, 32, 93 i 98. A més, en el cas del metro o tramvia, la zona és fàcilment accessible a través de les parades de Marítim-Serrería (línies 5 i 7), Cabanyal i Malva-Rosa (línies 4 i 6).