València

Hostaleria Valéncia i l'Ajuntament de Valencia impulsen la gastronomia dels Pobles del Sud

Una guia digital amb més de 25 restaurants destaca la cuina tradicional i el compromís sostenible de la zona afectada per la DANA

1 minut

Presentación de iniciativa ‘Gastronomía de Barrios – Pobles del Sud’

València fa un pas més en la promoció del seu patrimoni culinari amb la iniciativa ‘Gastronomia de Barrios – Pobles del Sud’, impulsada per Hostaleria València i l’Ajuntament. El projecte, emmarcat en el programa municipal Turisme de Barrios, cerca donar suport a les pedanies afectades per la DANA i reforçar la identitat gastronòmica del sud de la ciutat, a través d’una guia digital amb més de 25 establiments.

La guia, accessible a www.gastronomiadebarrios.com, ofereix informació sobre restaurants com Ca Pepe, Restaurant Robert o L’Establiment, les seues especialitats, preus i horaris, a més de receptes tradicionals com la paella valenciana o l’All i Pebre. Inclou mapes interactius i l’opció de descarregar un PDF, pensat perquè residents i turistes descobrixquen la riquesa culinària i cultural dels Pobles del Sud. Pedro García Mocholí, natural de la zona, recordà com “a l’El Palmar es notaren especialment els efectes de la DANA; tota ajuda és xicoteta, però la gastronomia és fonamental”.

Sostenibilitat i productes de proximitat

La iniciativa també impulsa bones pràctiques mediambientals. Els restaurants participants reben envàsos reutilitzables de polipropilè reciclat, perquè els comensals puguen emportar-se el menjar sobrant, fomentant un consum responsable i reduint el malbaratament alimentari. Paula Llobet, regidora de Turisme, Innovació i Captació d’Inversions, destacà que l’acció cerca “descongestionar el centre històric i generar oportunitats allí on viuen els nostres veïns, promovent un turisme gastronòmic responsable i sostenible”.

Manuel Espinar, president d’Hostaleria València, subratllà la importància de la guia i de donar suport al sector després de la DANA: “Tenim un dinar pendent amb aquestes pedanies; molts locals patiren pèrdues i encara queda treball per fer per reactivar la seua economia. Esta campanya ajudarà que els dinars i sopars nadalencs es reconduïsquen cap a aquests establiments”.

Presentació Pobles del Sud

Un impuls al turisme gastronòmic i cultural

Més enllà d’un llistat de restaurants, la guia ofereix una experiència completa, combinant patrimoni cultural, història i gastronomia. Des de receptes tradicionals com l’All i Pebre, arrossos caldosos o fesols i naps, fins a propostes més innovadores, els Pobles del Sud es mostren com un territori en què la tradició culinària, l’Albufera i la sostenibilitat conviuen per atraure turistes i visitants.

Pedro García Mocholí, crític gastronòmic, també destacà que “el moviment gastronòmic és tan important com el cultural o l’esportiu; acostar estes receptes a la gent ajuda a preservar la nostra identitat i les nostres tradicions”. La campanya es difondrà a les xarxes socials i mitjans locals, convidant els valencians i turistes a descobrir els sabors dels Pobles del Sud i donar suport a la reactivació de l’hostaleria després de la DANA.