València

Les Falles 2026 canvien la mascletà de València per a sempre amb esta gran novetat

Les mascletaes de les Falles 2026 incorporaran música en directe abans de cada tret a la plaça de l'Ajuntament de València

1 minut

Músics tocant a la plaça de l'Ajuntament (generada per IA)

Les mascletaes de les Falles 2026 de València inundaran de pólvora la plaça de l'Ajuntament de l'1 al 19 de març. Un any més, milers de persones es concentraran en el cor de la ciutat per a disfrutar d'un dels espectacles més vibrants de les festes josefines. No obstant això, en les Falles de 2026, les mascletaes incorporaran una gran novetat que les faran encara més especials.

Com ha anunciat l'Ajuntament de València, les mascletaes de les Falles 2026 de València tindran música en directe. Les diferents bandes de música de la ciutat participaran en les mascletaes posant música ambiental en la plaça de l'Ajuntament, durant els moments previs al tret.

D'esta manera, la tradicional orde de les falleres majors de València (senyor pirotècnic, pot començar la mascletà) anirà precedida per l'actuació de les bandes i formacions musicals dels barris i pedanies de la ciutat, que oferiran el millor dels seus repertoris. Sense dubte, una iniciativa que farà encara més ‘valenciana’ esta cita en la catedral de la pólvora.

XX Entrada de Bandes de Música de Falles - Foto: Txema Rodríguez

Bandes de música confirmades per a les mascletaes de les Falles 2026

Encara s'està concretant l'orde exacte, però ja s'ha avançat algunes de les bandes de música confirmades, que són les següents:

  • Centre Instructiu Musical de Castellar-Oliveral.
  • Agrupació Musical Santa Cecília del Grau.
  • Societat Musical La Unió de Tres Forques.
  • Centre Instructiu Musical Tendetes.
  • Centre Instructiu Musical Banda Torrefiel.

En total, actuaran 19 formacions musicals. Com explicava el regidor de Falles i president de Junta Central Fallera, Santiago Ballester, “la música i la pólvora són dos elements essencials de les Falles” i animava a la ciutadania a disfrutar enguany d'esta incorporació al programa festiu.

La primera de les bandes actuarà este diumenge, dia 1 de març, quan València iniciarà el calendari de mascletaes falleres en la plaça de l'Ajuntament. Com sempre, el tret començarà a les 14:00 hores, de la mà de pirotècnia Peñarroja, que inaugurarà el programa amb l'espectacle ‘Un, dos, tres’.

Falleres de València presencien una mascletà des del balcó de l'Ajuntament

La combinació de música en directe i pólvora promet convertir cada mascletà en una experiència encara més immersiva i emocionant, reforçant el caràcter identitari d'unes festes que cada mes de març transformen per complet la ciutat de València. La plaça de l'Ajuntament no només tornarà a ser l'epicentre de l'estrèpit i l'emoció col·lectiva, sinó també un gran escenari a l'aire lliure on tradició i cultura musical caminaran de la mà. Esta aposta per integrar les societats musicals dels barris i pedanies suposa, a més, un reconeixement al potent teixit bandístic valencià, considerat un dels més destacats d'Europa pel seu arrelament i participació ciutadana. 

Amb esta innovadora proposta, les mascletaes de les Falles 2026 no només mantindran intacta la seua força i tradició, sinó que faran un pas més en la seua evolució, demostrant que les festes poden reinventar-se sense perdre la seua essència. La música servirà com a avantsala solemne al ja mític moment del “senyor pirotècnic, pot començar la mascletà”, intensificant l'emoció col·lectiva i reforçant el vincle entre cultura musical i pólvora.

Etiquetes: