Durant el Consell d'Administració del Palau de la Música, el president del Palau de la Música ha informat que el dilluns passat, durant els treballs de neteja i revisió de la cambra es van trencar un panell del sostre de la Sala Iturbi. Estos treballs formen part del seguiment tècnic ordinari de les obres, executats per la UTE adjudicatària del projecte, licitat durant el mandat de l'anterior equip de govern.
L'Ajuntament de València ha encarregat informes externs i un peritatge per a saber "si l'incident es va produir com a conseqüència dels treballs que realitzaven els operaris de l'empresa adjudicatària de l'anterior mandat de la reforma del Palau, o es deu a altres causes arrossegades d'anteriors reformes".
Des del consistori, expliquen, treballaran "a contrarellotge per a resoldre este problema i escometre a més els problemes de goteres heretats, que estan previstos per a les pròximes setmanes".
El Palau de la Música inicia, a més, una revisió tècnica de les obres adjudicades en l'anterior legislatura després d'un trencament puntual a la Sala Iturbi.
"Ni projecte, ni pressupost, ni calendari"
Per part seua, la regidora de Compromís, Lluïsa Notario, ha manifestat que "fa ja un any que el govern de Catalá va anunciar una suposada inversió de més de 6 milions d'euros per a continuar amb la rehabilitació integral del Palau de la Música, iniciada pel govern de Joan Ribó".
"Van prometre que entre agost i setembre de 2024 es faria la planificació i que les obres començarien al desembre. Hui dia, un any després, no hi ha ni projecte, ni pressupost, ni calendari. Res", ha retret.
"I ara ens assabentem que ha caigut un panell del sostre de la Sala Iturbi. I la resposta del govern del PP i Vox és tirar pilotes fora i culpar a l'anterior govern. Li recordem a Catalá, que per cert es va fer la foto el dia que es va reobrir, que l'obra es va realitzar sota la supervisió de funcionaris municipals, la labor dels quals ara es posa en dubte contractant una auditoria externa. Això suposa menysprear el seu treball, qüestionar la seua competència i a més generar una despesa pública innecessària només per la seua obsessió per desprestigiar a l'anterior govern progressista. És inacceptable", ha exposat.
Notario ha subratllat que l'obra està en garantia i, per tant, com en qualsevol altra actuació, si es detecta algun desperfecte posterior, és l'empresa la que ha de fer-se càrrec.
Des de Compromís subratllen igualment que "el govern actual porta més de dos anys governant i no ha mogut ni un paper per a donar continuïtat al projecte de rehabilitació integral del Palau".