L'EMT duplica en dos mesos l'ús de la targeta de crèdit per a viatjar, que permet viatges gratuïts en l'autobús. Prop de 28.000 persones han utilitzat ja la targeta de crèdit per a viatjar amb els autobusos d'EMT València, que han pogut beneficiar-se de més de 5.000 viatges gratuïts.
El creixement setmanal mitjà d'ús des del llançament és del 65%. El mes de novembre, el nombre de viatgers ha crescut un 97%, és a dir, que quasi s'ha multiplicat per dos el número d'ús de la targeta. A més, la targeta de crèdit es pot associar per a familiars al compte principal.
El regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Jesús Carbonell, ha destacat el "pas endavant en la modernització del transport públic que ha suposat la posada en marxa d'este innovador sistema d'accés a l'autobús basat en targeta bancària". Les persones usuàries poden accedir al vehicle, simplement validant la seua targeta bancària registrada, sense preocupar-se per recarregar saldo ni pensar en quin tipus d'abonament li convé activar.
Per a començar a usar el nou sistema, s'ha d'accedir al nou espai personal de la web d'EMT València i donar d'alta una targeta bancària, que pot ser física o virtual. Una vegada completat este procés, ja es pot utilitzar la targeta per a validar a bord amb la nova tarifa.
"El nostre objectiu és que el transport públic siga la primera opció de la ciutadania per a realitzar els desplaçaments a la ciutat, i això passa perquè siga còmode, ràpid i senzill d'usar. Amb este llançament, EMT s'avança a les tendències de digitalització, i demostra que la mobilitat a València avança cap a un model més modern, digital i adaptat a les necessitats reals de les persones", ha subratllat Jesús Carbonell.
Viatjar sempre amb la millor tarifa
Amb este sistema, cada trajecte es cobra sempre al preu del bonobús; i s'establix un límit mensual de 41 viatges, després del qual, la resta de desplaçaments en el mes és totalment gratuït, sense importar la quantitat de validacions addicionals que es realitzen. En la pràctica, això significa que ningú gasta més de 21 euros al mes, per la qual cosa cada persona usuària té llibertat de moure's sense necessitat de planificar quants trajectes farà. El nou model, pioner a Espanya en el sector del transport amb autobús, garantix a més que cada client pague sempre el millor preu possible: al final de cada jornada, el sistema calcula automàticament tots els viatges realitzats, descompta els transbords gratuïts i aplica la tarifa més avantatjosa.
Una de les grans novetats del sistema és que també permet emetre targetes de transport tradicionals associades al compte principal. Per a això, les targetes es graven amb un identificador segur (un 'token') i faciliten que una persona puga gestionar els viatges de la seua família, o de qualsevol grup de persones, sense necessitat de recàrregues prèvies. Esta opció es pot sol·licitar en les oficines d'atenció a la ciutadania d'EMT València (es necessita el DNI de la persona que usarà la targeta, ja que es tracta de targetes personalitzades) amb un cost de 5 euros. "D'esta manera –ha explicat Carbonell- una mare o un pare, per exemple, pot assignar als fills targetes associades, que els permeten moure's sense necessitat de recarregar, i controlar des de l'espai web d'EMT tots els viatges i cobraments diaris". Cada targeta té un comptador únic i independent de viatges. A més, per a major seguretat, des de l'espai personal del web es poden canviar o desactivar targetes de manera immediata en línia.